Så sugen på ett till....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
_lill
Inlägg: 560
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 17:47

Så sugen på ett till....

Inlägg av _lill »

Hej!

Här kanske inte till det här forumet, men "väntan" är ju å andra sidan en tolkningsfråga och man kan säga att jag väntar på barn :roll:

Är så sugen på syskon och har varit det sen skrutten var ca 8 månader (när är hon 13 månader). Min man har ingen stress men är nog övertalningsbar. Så varför kör vi då inte? Jo, jag har för närvarande ett jobb jag måste pendla långt till (och ett yrke som det inte är jättelätt att få jobb inom) och har den senaste tiden fösökt fjäska in mig på en arbetsplats här i stan, jag VILL så gärna få jobb närmre och det låter ju inte helt omöjligt eftersom jag fått veta att det är åtminstone 2 personer som går i pension "inom det närmaste" (jag tror det är det här året). Men, om jag ska få jobb kan jag ju inte vara gravid. Eller kan kan man ju men om vi ska vara realtistiska så tror jag inte att chansen är så stor att man anställer en gravid kvinna. Tyvärr.

Men hur länge ska man vänta? Vad tycker ni och hur har ni gjort?

Kramar _lill
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Jag skulle slå till. :wink: Får du barn nummer två innan barn nummer ett är 2,5 år behåller du ju din SGI. Om de inte har de ändrat den regeln?

Lust och längtan är en sak och praktiska omständigheter en annan men ibland går de att kombinera. :D

Men hur länge du ska vänta vet bara du och din man. Vad är viktigast för er?

En annan aspekt är ju att man inte vet hur länge det tar att bli gravid. Man kan ju köra på och låta "ödet" avgöra. :lol:

För Iris blir det bra med syskon när det än kommer. Barn lever i nuet. Jag tycker det har varit underbart att få barnen relativt tätt just pga av att syskonbanden blir starka men jag har själv syskon som är 10, 12 och 20 år yngre än mig och det finns massor av fördelar med det också.

Gör det som känns rätt i hjärtat! :heart:

Kram Jannika
_lill
Inlägg: 560
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 17:47

Inlägg av _lill »

Hej Jannika!

Tack för ditt svar! Så enkelt allt kändes efter att jag läst det du skrivit (gör det som känns bäst i hjärtat). Jag pratade med min man och han föreslog att vi skulle börja försöka i början av sommaren, dvs snart :) Inte helt spikat, men jag hoppas att vi "kör igång" snart. Man vet ju inte hur lång tid det tar heller :wink:
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"