Får ni höra att ni har gullig mage?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
elinmats
Inlägg: 114
Blev medlem: ons 16 feb 2005, 11:48
Ort: Stockholm

Får ni höra att ni har gullig mage?

Inlägg av elinmats »

Jag blir så irriterad på vissa personer som säger att ens mage är gullig. Det är okej EN gång men inte varje gång man ses - det finns en sådan person i min närhet som skrattar åt min mage och säger "gud vad du är gullig!" :evil: hela tiden. Blä. Jag är trött på att folk bara ser min mage - jag är tydligen inte en person längre :roll:
Ja, ja. Men jag är så fantastiskt lycklig över att bebisen snart är på väg i alla fall - sista mars. Det har varit en lååång väntan eftersom jag förlorade en bebis i vecka 22, sedan tog det ett år att bli gravid igen :(
Går hemma och vankar och väntar :D Tur att forumet finns så man kan läsa förlossningsberättelser m.m
Pojke, 7 maj 2002 och en flicka, 7 feb 2005, en flicka 29 mars 2009-39+6. En flicka i himlen som blev 5 månader i magen.
Dixie
Inlägg: 182
Blev medlem: tis 30 okt 2007, 11:07

Inlägg av Dixie »

Hej!
Jag förstår precis vad du menar... Jag har inte varit med om att någon sagt att min mage är "gullig" efter vecka 20... Men däremot fått otaliga kommentarer som "Oj, så STOR du är!! Jösses! Du måste vara MYCKET större denna gången!!?? NÄR ska du ha!!?? Ja, det är ju inte så konstigt att jag blir större med mitt tredje barn på fyra år, vilket alla vet.

Jag gillar verkligen mina arbetskamrater men det var inte helt fel att få gå på havandeskapspenning för ca åtta veckor sen. Att höra kommentarer i lunchrummet varje dag som "Äter du nu igen!? Hur mycket äter du, för tre eller :lol: :evil: !?? Kladdkaka i dag, är det standard nu eller?? (Ca 99% kommer från män). Som inte precis har sitt "sixpack" kvar om jag ska uttrycka mig milt :shock: !!

Jag är en person som är ganska smal för övrigt och kan ta kommentarer som dessa (fastän jag har varit tvungen att sätta ner foten ett par gånger). Men alla dessa kvinnor som har problem och tycker att de är för kraftiga/smala. Hur orkar de?

Det finns ju många som vill att deras vackra bebismagar ska synas och känner sig stolta över det. Då är det inte så kul att höra Oj, så liten du är!? Är du verkligen i den veckan? Du ser inte ut att vara så långt gången... De har inte räknat fel?...
Det inte är så svårt att lägga grunden till oro hos någon som är gravid om man så säger...


Jag tror/vill tro att folk bara inte tänker sig för men det är lika jobbigt och irriterande för den som blir utsatt för det ändå. Kanske det ibland handlar om ren avund...

Snart har de ialla fall inget att kommentera längre mer än våra alldeles ljuvliga, fantastiska små bebisar :D !!

Lycka till :heart: !
Mamma till Älsklingen :heart: 060501 i mitt hjärta. Godbiten :heart: 070629 här på jorden och i mitt hjärta. Underbaringen här på jorden och i mitt hjärta :heart: 090414
Beckabus
Inlägg: 538
Blev medlem: ons 31 dec 2008, 20:44
Ort: Hajom, Mark

Inlägg av Beckabus »

Hej där!
När jag väntade vår söta dotter var jag väldigt liten, och det kom det kommentarer om hela tiden!! Otroligt frustrerande!! Men jag har oxå varit med om samma som dig, en kund (jag jobbar som lastbils-chaufför) som påpekade detta om "gullig" mage om och om igen.. till slut tröttnade jag, (och med min chefs godkännande :wink: ) , svarade jag resolut till slut att: Ja, visst är det gullig, så mycket gulligare än din!!
Visst blev det lite surt, men det glömdes bort efter ett tag.. hoppas att du kan hitta ditt sätt att tysta din "plågo-ande"

*kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"