Nancyfamiljen - återkomsten

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Hej raraste Nancy! :heart:

Nu ska vi inte överdriva mina synska förmågor, det hade ju lite smått flaggats för fler bebisar i diverse sammanhang, haha! :wink: Jag drog bara en logisk och rationell slutsats utifrån min gedigna kunskap om dig som person efter att vi delat trådar under en lång tid. Helt vetenskapligt alltså. 8) :lol:

Det ska bli SÅ spännande att få höra om lilla fyran så småningom. Jag tycker att du ska chocka dig själv och oss andra med att ha en fullständigt lugn och dramatikbefriad förlossning den här gången. Fjärde gången gillt? :heart:

All lycka till min kära cybervän! :heart:

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack mina vänner för vackra ord :heart: Nu var det ju inte direkt så jatt jag medvetet gick med håven men är man minsta deppig kan man sannerligen lita på Er :wink: :lol:

Era ord hjälpte ska ni veta. Har insett att jag nog inte är så stor som jag befarar och att det överskott som blir får jag fixa sen efteråt. Sista veckan på en graviditet är inte rätt tid till sån oro.

/LO: Tack :heart: Inskrivningen gick bra och jag kände mig lyssnad på.

malvamed3: Tack :heart: Din önskan låter underbar :D

TorsMamma: Tack :heart: Har återkommit i tankarna till dina ord många gånger senaste dagarna. Vad glad jag blir över att det går åt rätt håll för dig :D

Sussi: Tack :heart: Ja tänk vad man gör sig bilder av människor enbart via skrift. Jag var t.ex övertygad om att Fjällmor hade blond page och så möttes jag av en kvinna med långt mörkt hår.

Stilla: Tack :heart:

Jannika: Äh, synska förmågor förstärks ju bara lite lagom om man överdriver en smula. Eller snarare är entusiatisk och öppensinnad. Livet blir roligare då :wink:

Min cybervän, tänkte be att få skicka sms när lilla "L" är född och att du kanske vill skriva hennes längd/vikt/ankomsstid här i tråden :?: Jag hoppas det blir anledning att skriva namn också. Jag tvekar en smula in i det sista (som vanligt) men maken är äckligt självsäker och tycker att det blir ju alltid som vi pratat om innan och att det ju blir bra i slutändan. Han kom med en rätt rolig poäng igår och det var att namnet antagligen skulle förvåna en del men kanske inte av den anledningen man kan tro.

Klockan nio skall vi infinna oss på Spec.förlossningen på tisdag. Men antagligen blir det inte operation förrän efter lunch. Tydligen är det sånt hårt tryck på operationsavdelningen så de vill absolut undvika luckor och därför får man vara lite "stand by".

Lite skillnad från då Lussi föddes, då kom vi dit 08.00 och hon är född 09.30.

Snälla håll tummarna för att vi inte behöver vänta för länge. Jag hinner bli så himla nervös så jag blir en plåga både för mig själv och min omgivning.

Nu är det bara 2 dagar kvar. Fjärde gången och den mest overkliga. Spännande som bara den och så surrealistiskt så jag ofta tror att jag inbillat mig alltihop. Men då buffar "L". Som nu :heart:

:heart: Kram från Nancy
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Raraste du! Så klart du får. Jag ser det som en ära att få delge alla information om din fjärde ungebunge, gullebulle och sötskorpa. :heart:

Jag håller tummarna för noll minuter i väntetid, att du ska hamna i ett vårdlogistiskt flow från ruta ett till fem. [-o<

Kram och lycka till! Jannika
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Vad spännande! Snart har ni Lilla L :heart: hos er :D

Tänker på er!
Kramar Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
ElinN

Inlägg av ElinN »

Snart, snart är lilla L den fjärde här! :heart: UNDERBART! Väntar med spänning på alla detaljer! :D Men hoppas att det blir odramatiskt för alla inblandade. KRAM :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika: Tack för dina underbara önskningar om "vårdlogistiskt flow", beställer omedelbums :thumbsup:

Elle: Fina Elle, tack :heart:

ElinN: Tack :heart: Vill ha som du beskriver, odramatiskt för alla inblandade.

Leia och jag har packat BB-väska. Tillika BarnaBoksväska eftersom andningslarmet är med :wink:

Maken min brukar inför förlossningarna ta på sig tre livsuppgifter: handla hem ersättning, köpa ny liten ESSKA-flaska att ha på BB (vi kör Dr Brown sen när vi kommer hem) samt packa andningslarm. Gjorde han även förra året och sov sedan med Lani bredvid sig hela första natten... :roll: :wink:

Men i år är det jag och Leia som packat larm. Och Ior som lillabebisen skall få ha bredvid sig i plastbaljan. Ior tillhörde först Leia men hon skänkte den till lillasyster :heart:

Nu är det mindre än ett dygn kvar. Idag fick jag känslan: "Va, det är ju inte bara en stor operation imorgon, det kommer ju en BEBIS också, varför har ingen sagt nåt :?: "

Och på det så nervös så jag ungefär grät och kräktes samtidigt. Hm... ska man inte föreställa veteran vid det här laget :?: Känns inte så. Tror aldrig någonsin man vänjer sig vid något så hissnande som ankomsten av en ny liten människa :heart:

:heart: Stor kram från Nancy
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Inlägg av chokladkaninen »

Jag håller också tummarna för dig och bebisen! :D

Det kommer att gå jättebra! :thumbsup:

Lycka till! :heart:
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Kära, Kära Nancy.
:heart:

Det kommer att gå helt fantastiskt bra. Lilla bebistjejen kommer vara underbart vacker och du kommer bli världens bästa mamma såklart! Det är jag säker på!

Tänk, i morgon kommer ännu en liten underbaring till världen :heart:

Kommer att tänka på dig, min vän och önskar hela familjen all lycka och kärlek!

KRAMAR,
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Håller tummarna att allt flyter på bra i morgon, från start till mål! Tänk så häftigt, i morgon är du fyrabarnsmamma, och era små raringar får ännu en liten syster i skaran :heart: Det är inte utan att jag är avundsjuk!

Sov så gott, och så ser jag fram emot att få höra hela storyn sen!

Kram! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Jättestort lycka till imorgon! Jag är alldeles rörd av att du ska få en fyra imorgon. Beundrar dig enormt!!!

Kram
/Åsa
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag får massa rysningar Nancy! Det ska bli så spännande, och jag håller tummar oc htår för att det blir enkelt och bra den här gången!
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Vännen :heart:, tänk snart har du lilla juvelen :heart: i dina armar! Stort! Ni finns i mina tankar. Hoppas att allt flyter på bra imorgon så ni slipper massa väntetid. Ser fram emot att få första rapporten av Jannika :D

Kramar Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Tänk så fort tiden går, det känns som om det vore igår ni var en familj med två vuxna och en liten tjej. Sen trillade det in tjejer i en rasande fart och nu är det då dags för den fjärde lilla tjejen att anlända. Det är stort. Önskar er all lycka och håller en tumme så att allt flyter på fint i morgon.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Snart så.. :D

Varm kram och massor av lycka till, så spännande att äntligen (redan!) få träffa lilla fyran L :heart:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Har inget spännande att rapportera.... *nagelbiter*

Mobilen är laddad och datorn återhämtad från the computer hell som den föll ner i igår men ingen aktivitet so far....

Väntar och väntar.

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"