Vän i magen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

En liten (eller stor :wink: ) Hedda, så underbart! Stort grattis till hela stora familjen.
:heart:
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

:heart: Hedda :heart: välkommen till världen! GRATTIS hela familjen! Du ser, de jobbiga värkarna i söndags gjorde nytta :wink:

Kramar Ellle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Susanne G
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:15
Ort: malmö
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Grattis till lilla, stora grynet. :D
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Tack snälla söta alla för alla hälsningar och gratulationer!
Jag passar på att hälsa att hon är alldeles, alldeles underbar. Och idag har hon fått lön för mödan: Mjölken är här!!!

Det är så härligt alltihop!

Kram
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Men jösses :shock: En HEDDA! Så underbart kul med en liten lillasyster till bröderna H \:D/ :heart: GRATTIS :D :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Grattis till hela familjen! :heart:
Vilket fint namn hon fàtt!

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Hej! Hur har ni det med "lilla" bebisflickan? Vill veta ALLT 8) :oops: :wink:

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Hej alla glada!
Hedda rapporterar:
"Jag är en bastant tjej och kräver min mat. Speciellt på kvällen, då är jag hungrig som en häst och äter och äter. Det tycker mamma är lite slitsamt, men sen sover jag lääänge och det tycker hon minsann om! Eftersom hon ju också gärna sover gott om nätterna.
Annars är väl det stora att jag börjar vakna ur babykoman nu. Jag orkar hålla mig vaken allt längre stunder och betraktar då nyfiket världen. Vi är ganska mycket på Hugos förskola, det är visst nytt för hela familjen och även om Hugo nu är inskolad och väl tillrätta i sin nya vardag, så är Herman väldigt mycket mer intresserad av att hänga där tillsammans med Hugo och de andra barnen än med mor, far och lilla trötta mig.
Så jag och mamma brukar bli sittande där ett stund varje förmiddag, så får Herman leka och jag äta.
Trivsamt värre.
Mina bröder är för övrigt finfina. Då och då ryker de ihop om vem som ska få ligga närmast mig på fårskinnsfällen och gosa. Charmerande med små svartsjukedraman! Jag lapar i mig!
Men Herman är lite tuffare än vad Hugo är. Om man inte ser upp kan man råka få en lite för hård klapp. Mamma tjatar om "klappa fint", men Hugo brukar vara den som når fram med ett rejält: "HERMAN! AKTA HEDDA-MAME!"
(Han älskar gröna sojabönor, edamame, och han älskar mig. Alltså har han döpt mig till Hedda-mame.)
Hugo, som den storebror han är, har redan frågat om jag vill följa med till Hagaparken och klappa krokodilen. Han vill också väldigt gärna mata mig med allt han tycker är gott. Och så vill han gärna visa upp mig för sina förskolefröknar. Han är stolt! Dessutom är han en fena på att torka mig i rumpan när jag har lättat på trycket.
Men ibland blir han lite ivrig när han tvättar mig i badbaljan. Då stänker vattnet i hela badrummet och jag får vatten i ögonen! Det tycker jag är sådär, men jag överlever.
Herman tycker mest om att lägga sin mjuka barnakind mot min och hålla den där lääänge. Då stannar världen. Herman! Min älskade lilla storebror!
Eftersom pappa fortfarande är hemma - ett par dagar till - är det fest hela tiden här hemma. Vi gör utflykter och små äventyr mest hela tiden. Jag sover mig igenom ståhejet, men jag inser ju att det börjar bli dags att delta i livet omkring mig.
Oj, nu har både Hugo och Herman vilat färdigt och vi ska åka på utflykt!

Kram så länge!"
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

:heart: :heart: :heart: Tack Hedda för att du delar med dig av din vardag! Du var sååå mysig att hålla i, i lördags :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Vad fint ni har det! Tack för rapporten :D
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

MMMYYYYSS! Men var är Hedda på Späda&Små? :wink:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"