Vän i magen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Pippilotta, tack!
Och jag blir så väl omhändertagen! Varje gång jag ber Hugo att han ska klia mig på ryggen börjar han klia. På Herman. :roll:
Och så vidare.
Du själv, är du otålig på upploppet nu..?

Kram
Pippilotta
Inlägg: 103
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 09:27

Inlägg av Pippilotta »

:lol: Det låter riktigt lyxigt att vara Herman!

Jodå, nog börjar det kännas att det närmar sig. Har lite svårt att inse hur nära det faktiskt är. Har hänt så himla mycket annat denna graviditet så det känns som det liksom inte klarnat för mig riktigt. Blir lika förvånad varje gång barnmorskan ökar på vilken vecka jag är i... :roll: :wink:
:heart: Agnes mars -07
:heart: Alice mars -09
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jag kan inte knäppa brallorna längre! I vecka 15!!! :roll:
My, my, hur ska det här gå??! Jag kan ju inta ta fram bautabrallorna ännu...
Får köra gummisnodd.
Dessutom har tarmarna flytta upp ett par våningar och hela magen putar som på en höggravid.
Hur är det, BLIR man stor tidigare ju fler gånger man har varit gravid? Vad säger ni?

Min sambo råkade förresten få en glimt av forumet häromdagen och blev HELT SKRÄCKSLAGEN. Alla signaturer som "Mamma till sex barn" "-04, -05, 06" osv fick honom att misstänka att vi liksom tävlar med varandra om vem som kan föda flest på kortast tid, och så blev han rädd att han var ett medel i tävlingen. Stackarn. :lol: Jag förklarade att SÅ är det ju inte, men sen tänkte jag efter lite: Det är rätt många här som har fött många bar, mycket tätt. Visst är det? Jag känner typ INGEN som har fler än två, förutom de som har råkat få tvillingar.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Alltså, jag håller på att hungra ihjäl! Jag äter hela tiden! Hungrig hela tiden!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Ah. Jag vet den känslan. Den var värst när jag väntade Karla.
En hunger större än allt annat. :D
Viktigare än allt annat.
Och snart UL!
Ååååååååååååå.........
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Nä, det är inte förrän om typ tre veckor. Senaste laget, tycker jag, men bara att finna sig i... Och vi har ju redan kollat lite på parveln där inne.
Känner kanten vid naveln nu. Magen sväller. Men plats för mat finns ännu...
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Oj, pang bom så är jag visst jättegravid nu, i v 17! Magen är mycket tydlig sedan ett par dagar tillbaka. Jag känner redan kanten ovanför naveln nu och börjar undra om jag inte räknat lite fel någonstans...
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Oj :shock: den skall väl vara i höjd med naveln i v 20?

Kanske en större vän än du tror då?! :lol: 8)

Men v17, vart tar tiden vägen. Jag var ju precis gravid i vecka 17 :lol: :roll: eller?! :D

Hoppas du njuter av graviditeten (å äter när du är sådär jättehungrig! :wink: )

Kram :heart:
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

O ja, jag äter och äter och äter! Och magen putar nog mest av det... :lol:
För på morgnarna när jag vaknar är den betydligt mindre :roll:
Jag önskar att jag kunde säga: "Oj vad tiden går", men jag tycker allt är segt...
Skulle gärna bläddra fram till v 30 eller något nu!
Tro dock att jag känner lite sprattel en gång emellanåt nu. Det känns bra!

Kram!
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Va, va, va v 17 :shock: MEN du berättade ju NYSS :shock: Veckorna bara rusar iväg!! Vad mysigt med sprattel :heart:, den känslan saknar jag.

Kramar Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Sprattel är mysigt... :lol:
Och ja tiden går, MEN DET ÄR JU FÖR ATT DU ÄR SÅ HILMA HIGH FLYING HELA TIDEN!
Kom hem nu så får vi ses! Vi längtar efter er!

kram, kram!
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Ha, ha, ja det stämmer nog :lol: Snaaaart är vi hemma igen och DÅ ska vi ses, basta!

Krama dina gossar från oss!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jag är officiellt hormonell: Vi har varit på öppna förskolan idag. Som avslutning på sångstunden brukar läraren spela John Blund på blockflöjt och barnen får samla ihop sig lite efter allt dansande, inför att vi tänder varsitt ljus. Rar liten ritual.
Med mina dansvarma smågrisar dåsande i knät satt jag där och lyssnade på John Blund. Kände de två små flämtande kropparna slappna av när de lutade sig mot mig. Och då började jag lipa. Inte så där vackert, som när man kan göra när man blir rörd. Nej, nej: "Hulk, hulk, uh, uh..."
Tack och lov för felköpet: en vattenfast mascara. Kanske det undermedvetna anade vad som väntade mig...?
Jag är annars väldigt olipig av mig, måste jag tillägga!
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Jag blev också rörd nu är jag läste - betyder det att jag också är preggo?! Nä, jag är ju världens lipsill även i vanliga fall. Puh!
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Emma, inte lipa! Det var ju liksom inte meningen med mitt inlägg... :lol:

Själv lipade jag visst idag igen. Det var dags för nattning. Efter bus och brottning brukar Hugo säga godnatt till sin affisch med bokstäver och bilder som börjar på respektive bokstav: "Godnatt Apan" Godnatt Bananen! Godnatt Citron!" Osv.
I kväll gjorde han ett eget litet tillägg: "Godnatt Apan! Godnatt Bananen! Godnatt Bebisen-i-mammas-mage! Godnatt Citronen!" Osv.

Vi har pratat lite om att det ligger en bebis i mammas mage och att vi ska hjälpas åt att ta hand om den när den kommer. Hugo har lovat att hjälpa till. Men man fattar ju inte hur mycket de begriper. Och att det skulle ploppa upp sådär, mitt i något helt annat... Lipa, lipa, lipa!

Hormoner, hormoner....
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"