Jag vågade!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Å vad glad jag blir för din skull. Vilken lättnad det måste vara. Och andningsövningarna kommer du snart ikapp med. Nu väntar jag med spänning på bebisrapport om några veckor. Och vidare rapporter om hur de sista veckorna blir.


kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

andas iiin... andaaaaaas... puh!

:lol:

kroppen minns, det lärde jag mig nu senast då jag var så sjuk att vi inte kunnat träna. Än mindre hade hjärna att tänka med.

Du KAN! :heart:

/Fjällmor
Alexandra
Inlägg: 185
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 07:03
Ort: Öglunda
Kontakt:

Inlägg av Alexandra »

Vad kan man säga...

Det här forumet är bara BÄST! :thumbsup:

:heart:
/Alex
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
Alexandra
Inlägg: 185
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 07:03
Ort: Öglunda
Kontakt:

Inlägg av Alexandra »

Ja, nu är det bara den här långa väntan kvar. Att inte veta när det ska sätta igång, eller hur, är lika delar spännande som frustrerande, i synnerhet som jag är en såndär som mår bra när jag kan planera och veta saker i förväg... :roll: :lol:

Det känns annorlunda i magen nu oxå jämfört med förra veckan bara. Då var sparkarna kraftfulla och riktade mot höger revben. Det kändes nästan som h*n fastnade med hälen under revbenen - ont...

Nu är det mer ett rullande, som av små klot, där inne. Jag känner mig nästan lite åksjuk emellanåt. Mot revbenen får jag inte en enda stöt, det går mer åt höger sida nu. Någonting säger mig att h*n sjunkit ner en aning...

Usch vad spännande det här ska bli!! Å med maken i Halmstad på veckorna så måste jag komma på hur jag ska lösa allt med barnvakt, sjukhustransport etc OM det nu skulle få för sig att sätta igång när han inte är hemma.
Själv säger mannen bara att "den 15e skriver jag prov så innan dess blir det inget..." :roll: :lol: Därefter jobbar han hemmavid några veckor, så det VORE ju bra... Får se om lillärtan klarar av att göra som far säger :lol: :heart:

Åsså ska jag ju bara bli klar med den här kursen i Natrurkunskap oxå, åsså får jag inte glömma deklarationen... SEN ska jag plocka fram bäbiskläder, vagga, vagn å idka lite storstädning!

Kram!
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Det är så spännande att följa din resa :D Snaaaaaart :heart:

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Nu närmare dig sig och själv har jag tyckt att de blir lite lättare när de sjunker ner. Lungor och magsäck får lite mer plats.

Hoppas mannen din har rätt angående ärtan. Så jag håller tummarna för att det blir efter den 15:e.

Och du mitt uppe i allt stök som du har glöm inte att vila också :wink:

kram :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Alexandra
Inlägg: 185
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 07:03
Ort: Öglunda
Kontakt:

Inlägg av Alexandra »

Här har bäbisstädningen tagit fart.

Å jag tror bannemig att vi har renoverat färdigt i huset - för den här gången i alla fall... (vi började med kök, badrum & tvättstuga för sex år sedan...) I veckan har målare varit här och målat runt nyinsatta fönster samt i ett litet rum som ska bli Virves egna. Vi möblerar det lite i taget... (dvs leksaker först :wink: )
Åsså har jag fått nytt tak på huset oxå - känns helt fantastiskt skönt - vetskapen att DET behöver vi i alla fall inte bry oss om de närmaste 30 åren! :thumbsup: :lol:
Nu återstår bara återställandet... BARA... 8-[ Verktyg, målarburkar, byggdamm överallt... för att inte tala om trädgården :shock: #-o Hur dum var det man fick bli nu igen??? :lol: :lol: :-s

"en sak i taget" är mitt mantra just nu...

Frys och skafferi är påfyllda, andningslarmet är testat, bäbiskläder är framplockade, BB-väskan väntar på att fyllas,
Däremot saknas fortfarande plan på hur jag ska bete mig om pyret får för sig att titta ut innan maken är hemma. Får väl ringa ambulans och grannarna... Hoppas det inte blir så... [-o<
Sammandragningarna känns, mer och mer varje dag... Idag har jag tom varit tvungen att stå stilla och vänta ut dem... Men av erfarenhet vet jag att jag brukar ha en latensfas som varar i ungefär 3veckor... fast samma erfarenhet säger oxå att det aldrig blir som jag tänkt mig... Bara att anpassa sig och gilla läget 8)
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Härligt att renoveringen är färdig. Bara den lilla detaljen kvar, städningen. När vi renoverade så tror jag vi hittade byggdamm ett helt år efteråt. Men du är nog bättre på att städa än vad vi är. :lol: :lol:

Nu är det ju inte långt kvar så kommer ju maken hem. Så jag håller tummarna för att pyret behagar stanna i magen nästa vecka också.

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Alexandra
Inlägg: 185
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 07:03
Ort: Öglunda
Kontakt:

Inlägg av Alexandra »

Nu e han HÄR!

Föddes i lördags kväll, bara 3dgr över tiden!

Förlossningen var över på en halvtimme från att vi anlände till sjukhuset. Det gick otroligt bra, men jag var överrumplad av det snabba förloppet och fattade inte riktigt att jag skulle byta till flämtandning i tid och krystandet vet jag inte riktigt heller hur det gick till :lol: :shock: Men ut kom han på en krystning i alla fall! :shock: :shock:

vägde 3690 å va 51cm lång. lite mörkt hår och små pliriga ögon som söker...

Jag är hellycklig å stora barna är så stolta! och duktiga!!! och jag bara njuter! ...å sover... å myser... å står och stirrar nånstans och känner att "jag tror jag försökte tänka nått - men strunt samma" och återvänder till bäbis/barndimman...

:heart: :heart: :heart: :heart:
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:-({|= :heart: GRATTIS :heart: :-({|=

En liten prins, såklart mamma mår gott i bebisdimman! Må så gott och njut av gossen, hoppas allt får fortsätta vara bra med er!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

:D Grattis!
:heart:
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

\:D/ GRATTIS \:D/ till juvelen :heart: NJUT av varandra!

Kramar
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Stora grattiskramar, så skönt att allt gick bra.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Grattis till lillkillen. \:D/ Viken förlossning du verkat haft. Njut nu av varandra.

kram :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"