Jag lovade rapportera...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
kiki
Inlägg: 2322
Blev medlem: lör 11 nov 2006, 15:26
Ort: Norrtälje

Inlägg av kiki »

:lol: Tack Antonias mamma för rapporten, vad roligt.

Hälsa mamman och sonen med en bamse kram.

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, grattis Sagalinda! Så underbart att veta att den där lilla utbuktningen vi såg i Gastsjön nu är ett livs levande litet gossebarn. Livets mirakel! :heart:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Men min bästaste Sagalinda! Vad ROLIGT! Vilket underbart aprilskämt. :heart: Värst vad den graviditeten swischade förbi i turbofart, :shock: men det är väl för att du varit sparsam med rapporterna.

En liten pojke också. :heart: Han är då alltså eldig vädur med Månen i tvillingarna alternativt oxen (beroende på vilken tid han föddes). Solen står i konjunktion med både Merkurius och Venus så han kommer bli både talför och charmig den gossen.

Alla mina varmaste gratulationer och lyckönskningar! Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev: Värst vad den graviditeten swischade förbi i turbofart, :shock: men det är väl för att du varit sparsam med rapporterna.
är det DET som är hemligheten..?

:shock:

:-k

/Fjällmor
elsaviola
Inlägg: 388
Blev medlem: sön 25 jan 2009, 20:30

Inlägg av elsaviola »

Åh grattis till ljuvlig bebis pojke :heart:


På en av mina söners namnsdag dessutom
kaxiga storebror på 15 vårar :heart: illbattingen på 2 år och 10 månader :heart:
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader :heart: :heart:
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Massor med gratulationer från mig också! Vad härligt med en liten pojke :D :D :D
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

SagaLinda så underbara nyheter att familjen utökats med en liten (stor :wink: ) pojke. Vilken lycka att få vara lillebror till dina töser. :heart: Önskar er alla all lycka.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D :heart: Världens största grattiskram från Nancyfamiljen :heart: :D
Lua

Inlägg av Lua »

Och varm grattiskram från mig också :heart: :!:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Ojdå, här ser man vad som händer när man är borta. :shock:

Supergrattis från Luleå också! Alla hälsar! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sagalinda
Inlägg: 1493
Blev medlem: mån 20 mar 2006, 08:51
Ort: Kronoby, Finland
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Ååå ni underbara omtänksamma människor, TACK så hjärtinnerligt för era gratulationer :heart: :heart: :heart: :!: :D Tänk att ni tar er tid att kolla min tråd fast jag inte rapporterat nästan någonting...

Jaaa, det var en liten gosse minsann, du hade så rätt Mia :wink: Det trodde jag INTE kan jag erkänna! Sannerligen lär det vara första gången som min intuition bedragit mig :lol: Fast det var ju i och för sig tur, för Hugo är den sötaste gossen som finns...

Japp, det blir en Hugo som ni ser i signaturen. Det är ett släktnamn och vi har haft det klart ända sedan jag väntade Saga. Själv tvivlade jag på att vi skulle få användning för det... Vet inte varför, men jag har alltid haft så svårt att föreställa mig som pojkmamma. När jag läste era gratulationer ovan hade någon skrivit "hälsa mamman och sonen" och för en halv sekund tänkte jag "vilken son?" Min hjärna har ännu inte helt fattat att jag har en SON. Jag ska kanske bli FAMMO. Och jag ska möjligen få tampas med olovlig mopedkörning, tjuvrökning och svordomar... För sånt sysslar ju inte flickor med :lol: Hah! Snacka om ta ut saker och ting i förskott, som en god väninna skrattande påpekade :lol:

Jaa, antar att ni vill höra om förlossningen som gick i raketfart. Tack Antonias mamma för att du var inne här och rapporterade!

Jag vaknade 6.15 av en lätt sammandragning som brukligt var. Steg upp och skulle gå på toaletten. Då gick vattnet. Och jag fattade inte det. Trodde att det var jag som inte kunde kontrollera urinblåsan, för det sipprade sakta ut. Jag satt på toan och funderade på om urinblåsan aldrig skulle bli tom då det bara droppade och rann :lol: Och så fort det slutade och jag steg upp började det igen, och jag fick börja torka golvet. Och så började sammandragningarna och slemproppen gick och så ett tu tre kissade jag på riktigt och DÅ fattade jag att det var vattnet som gått... Och då visste jag att nu är det bråttom. Sigrid kom snabbt till världen nämligen. Men när jag tagit mig ner för trappan med en halv toapappersrulle mellan benen så satt sammandragningarna i ett. Jag blev nästan handlingsförlamad. Visste inte hur jag skulle få min toalettväska packad.

Vi satt i bilen på väg till BB en knapp timme senare, och klockan 7.30 kom vi in till BB. Klockan 7.40 undersöktes jag och barnmorskan sa: Japp, det är bara att börja krysta :shock: Jag var helt öppen! Klockan 7.48 är Hugo född... Så det var 18 min på BB sist och slutligen. Min första tanke var "SHIT, nu kan vi inte skaffa fler barn för vi hinner inte till BB fler gånger!" Min man menade att jag inte behövde tänka på det ännu... :lol:

Jag sprack inte det minsta, och mådde hur bra som helst efteråt och på fredag (han är född en onsdag) åkte jag hem. Nu njuter jag i så fulla drag att jag nästan skäms, jag har nämligen struntat blankt i alla mina vardagliga förpliktelser. Helt stängt ute omvärlden. Detta är första gången jag är inne på forumet sedan Hugo föddes... :oops: :oops: :oops: Ja jag skäms, speciellt som jag är hjärtebarnskontrollant. Men nu får jag ta och skärpa mig, livet måste fortsätta!

Antonias mamma köpte underbara turkosa kläder, och flera andra har kommit med gåvor åt Hugo som bara en halv natt varit tvungen att sova i rosa velour :lol: :lol: Förut tyckte jag att pojkkläder var trista men då hade jag inte sett världens sötaste prins iklädd dem :heart:

Imorgon väntar vi besök så nu ska jag städa lite! Prinsen sover snällt :wink:
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Linda och grattis igen!

Ja, tänk att jag hade rätt - orakel kanske vore ett yrke att satsa på 8) :wink: ...

Och en liten Hugo, det är ett så gulligt namn! Vi hade det också som alterantiv när jag väntade Frida, och vi har ju några små-Hugosar på forumet!

Vilken förlossning :shock: ! Jag är djutp impad! Och vad häftigt att du redan oroar dig för hur snabb fyran kommer att vara :wink: 8) . En kille till för jämlikhetens skull, väl?

Forsätt du att njuta, tiden går så fort och den kommer inte tillbaka!

Kram!

En puss till Hugo från Mia!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Tack för rapport. Vilken snabb förlossning :shock: Men det gick ju bra både för dig och lillen. Njut nu av varandra hela familjen. :heart:

Hugo är ett fint namn tycker jag (min älsta heter det) :wink:

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Tack för att du delar med dig. Vilken turboförlossning :shock: Kan tänka mig att maken skrattade gott åt din tanke :wink:

NJUT av varandra och lär känna lille Hugo :heart:
Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Sagalinda :lol: G :heart: R :heart: A :heart: T :heart: T :heart: I :heart: S :heart:

Vilken lycka :lol: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"