Går aldrig bebissuget över ?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Vi svarar ju oftast minst tre, max fem. 8) Ingen har lyft på ett ögonbryn hittills. Kan ju bero på att vi är tre syskon som snart har skapat en kusinskara på åtta. Och då har ju vi bara en... :shock: :D
Mindy
Inlägg: 1190
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 18:13
Ort: Umeå

Inlägg av Mindy »

Jag lägger in ett svar från Anna som hamnat i en "dublett-tråd".
annawahlgren skrev::D Välkommen är du :wink: :lol: Om jag inte sagt det förut :oops:

Det drar i bebisnerven, kallas det. (Något jag aldrig hört en karl säga, i och för sig :shock: ) Vi ynka människor - som lagt under oss jorden, obegripligt nog - är programmerade att fortplanta oss. Så mannen måste gå på spaning efter damer att betäcka, och kvinnan måste tråna efter avkomma. Med felmarginal, om man säger. Så att släktet fortlever.

Nu är det väl kanske inte hus och bil etcetera som ska bestämma. Man får göra klarare val. Man får priotera, som man ju gör i allt annat här i livet.

Jag hade sex barn i tre våningssängar i ett och samma (litet) rum. Det går det också :wink: :lol:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
helena71
Inlägg: 17
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 13:29

Inlägg av helena71 »

Tack Anna för stöd i längtanstider :) .

Så det ante mig att det är något biologiskt med det hela...konstigt bara att biologin vill ha mig in i verkstaden redan när lillen bara är fem månader :roll: , för det var då suget satte in något hemskt :!: Nu är det lite lugnare, men nu börjar de större barnen tjata istället :lol: :shock: .
"Mamma, bebisen måste ha en egen vän !!" De är ju två (5 och 3) och tycker att lillen också ska ha ett "eget" syskon. :heart:

Kramar.
Helena.
Sara76
Inlägg: 202
Blev medlem: tis 27 maj 2008, 08:55
Ort: Åkrarna

Inlägg av Sara76 »

Här har du en som känner suget JÄMT :shock:

Om jag får välja, så skulle jag gärna ha 10 barn! Underbara ungar :heart: , ju fler dest bättre liv :lol:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Och jag känner mig klar. :wink: Min bebistarm brukar rycka när minsta är runt året men nu har den inte ens darrat till. :lol: Sen vet man ju aldrig nånting om nånting egentligen men just NU känner både jag och darlingen att vi är färdiga. Det gjorde nog jag redan efter trean men då var det som om någon däruppe tyckte att det fattades en i familjen. Så jag tänkte om, haha! Och tänk så bra det blev. :heart:

Men när släkt, vänner och annat löst folk lite insinuerande frågar: Men nu är ni väl nöjda ändå? brukar jag svara att det vet man väl aldrig. Det de egentligen frågar är nämligen om det inte är så jobbigt att vi inte orkar ha fler och det svaret kommer de aldrig att få. Eftersom det inte är det. :D Däremot kan min kropp behöva lite vila, den har jobbat hårt och varit himla duktig. :heart:

Det biologiska spåret vet jag inte om jag tror på men kanske det andliga, att det finns en plan för våra liv och vilka vi ska träffa och leva med i den här inkarnationen. :heart:

Kram Jannika
helena71
Inlägg: 17
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 13:29

Inlägg av helena71 »

Jannika, vad vackert tänkt att vi har vissa vi ska leva med i det här livet. Jag tror också att det är så att man ofta har haft relationer i tidigare liv med de vi träffar nu, men jag har inte tänkt så mycket på det angående barnen.

Det kanske väntar någon liten där ute någonstans på att få komma till oss och det är därför man längtar så :heart:

Kram.
Helena.
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Så tror jag... Kram Jannika
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Jannika skrev:Det biologiska spåret vet jag inte om jag tror på men kanske det andliga, att det finns en plan för våra liv och vilka vi ska träffa och leva med i den här inkarnationen. :heart:
Ja, det tror jag på!
Jag har aldrig känt något "bebissug" men ca 6 månader innan Tintin "blev till" så började jag känna en "oro" i mig. Tänkte på bebisar, att det var dags. Det var som en stress i mig!
Fick med maken på bebis-fabriken och så bara hände det direkt!
Jag har varken förr eller senare känt den känslan och stressen som jag hade då och jag brukar säga att det var som att hon väntade på oss "där ute" och nu är hon här!
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:heart:
Pimm
Inlägg: 50
Blev medlem: tis 07 aug 2007, 14:59

Jag längtar också ihjäl mig.....

Inlägg av Pimm »

Hej
Så skönt att höra att det inte bara är jag som är så tokig. Vi har nu tre barn men jag vill så gärna ha fler.
Slutar man aldrig att längta eller slutar man att vilja ha fler när man fått de barn " man var tänkt att få"
Jag längtar verkligen jättemycket och tänker på det varje dag. MEN fyra barn är ju ganska mycket..... Vi har visserligen både bil och hus så det räcker åt många så det rent ekonomiska är inga problem men ändå.....
Jag längar verkligen efter allt, att vara gravid, amma, träffa en ny liten person och upptäcka vem det är, kunna vara hemma lite till med alla mina barn och "bara" få vara mamma. Längtar verkligen inte till yrkesliv eller strss.
Men som sagt, slutar man aldrig längta och känner sig färdig?
Ottilia
Inlägg: 354
Blev medlem: sön 09 jan 2005, 00:28
Ort: Uppsala

Inlägg av Ottilia »

Hej!

Tillåter mig att frottera mig lite här inne på sidan jag aldrig blir aktuell för... Men bebislängtan kommer aldrig att gå över för mig. Även om jag aldrig mer kommer att vara gravid så tillåter jag mig att bebislängta :heart:

För oss handlar det varken om pengars vara eller icke vara, eller om tre är lagom eller ej. Hade det inte varit för att jag varit sjuk, skulle vi velat ha mååånga barn. Alla barn vi aldrig får saknas oss. Men vi har en underbar flicka som påminner oss om att vi ändå har fått varit med om äventyret en gång. :heart: Äventyret fortsätter ju, men just det där att få vara gravid, föda, snusa nykläckt bebis, amma, vara mamma och bli familj. Underbart helt enkelt!

Så nej, min bebislängtan kommer jag alltid att bära med mig.

Kram från Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
helena71
Inlägg: 17
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 13:29

Inlägg av helena71 »

Kom att tänka på denna min gamla tråd om bebislängtan. Tänk så det kan bli, nu är det bara nio veckor kvar på den här graviditeten, innan vi får träffa lilla nya lillasystern :heart: :heart: :heart: :heart: .

Jag ser fram emot av hela mitt hjärta att bli fyrabarnsmor, men sedan hoppas jag faktiskt att det ska sluta suga i bebistarmen. :lol:
Helena.
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Inlägg av helamig »

Härligt! :D :heart: Mysig tråd. Jag blev också väldigt sugen på en till efter första. :D Undrar också om suget någonsin går över.

Lycka till nu med allt som väntar er! :D :heart: :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"