Går aldrig bebissuget över ?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:shock:
:lol:
#-o
Just det ja...
det stod visst nåt sånt i en bok jag fick av... eh... DIG :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kattklo

Inlägg av kattklo »

Drömmen är uppfylld men längtan är en annan sort.
:heart:
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Inlägg av Mata »

AHA! Det är alltså den "undermedvetna bebisrösten". Jag undrar precis samma sak. Har varit absolut säker på att vi måste vänta några år med nästa, samtidigt som jag vill ha en till på en gång. (Helt galet).
Nu har jag börjat må lite mysko på sistone (sannolikheten att jag är gravid är ändå minimal) , men istället för att bli helt förskräckt så hoppas jag nästan att det är sant.
Men folk kommer ju tro att vi är galna då...

Men det är nog bara inbillning.
Hoppas jag. Hoppas jag inte. Hoppas jag..... :lol:
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad spännande, Mata :D :!:
Du måste absolut berätta hur det går!

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
helena71
Inlägg: 17
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 13:29

Inlägg av helena71 »

Vad skönt det är att man inte är ensam i denna eviga längtan efter fler barn !

Det kanske är tur att jag inte hittade mina barns far tidigare än jag gjorde, då hade man kunnat sluta som niobarnsmamma :wink: :wink:.
Helena.
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Och vad ska man säga om mig då? Jag måste ju då vara helt uppåt väggarna galen som kommer att sluta som 11-barnsmamma och är dessutom på TOK för gammal enligt vissa (43 år). Väntar ju E(Ä)lvan om tre veckor. :shock: :wink:

Bebissug? Ja sen jag var 20. Det har aldrig släppt och det kommer det aldrig att göra heller. Inte ens efter att steriliserat mig som jag har planerat att göra efter detta.

Kramar / Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
helena71
Inlägg: 17
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 13:29

Inlägg av helena71 »

Imponerande!! =D>

Tänk att alla ska ha så mycket att säga om folk faller om så bara en aning utanför mallen...man blir så trött!

Bara en nyfiken fråga från en som har utrymmesproblem: Har era barn egna rum ?

Inte ska du sterilisera dig om suget är kvar. Tror du inte att du kommer att ångra det?

Kramar från en uppriktigt sagt superimponerad medsyster! ( Man kan ju bara föreställa sig dina armmuskler efter att ha burit hem x antal liter mjölk till barnen!!! :thumbsup:
Helena.
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

helena71 skrev:Imponerande!! =D>

Tänk att alla ska ha så mycket att säga om folk faller om så bara en aning utanför mallen...man blir så trött!

Bara en nyfiken fråga från en som har utrymmesproblem: Har era barn egna rum ?

Inte ska du sterilisera dig om suget är kvar. Tror du inte att du kommer att ångra det?

Kramar från en uppriktigt sagt superimponerad medsyster! ( Man kan ju bara föreställa sig dina armmuskler efter att ha burit hem x antal liter mjölk till barnen!!! :thumbsup:
Eller hur? Man blir jättetrött på folks kommentarer om hur, när och var man ska leva sitt liv. Detta är mitt liv, mitt val och ångrar inget. Visst, jag har fått försakat en del saker som tex jobb och karriär. Och inte lever vi vårat liv i lyx heller, men ingen klagar.

Nu bor ju inte alla barnen hemma längre tre är utflugna ur boet och två bor hos sin pappa. Så fem barn vi boende hemma hos oss just nu. De två största har egna rum, mellanpojken bor i en omgjord klädkammare och de två minsta delar rum och där kommer även den lill* bo sedan. Men vi har bott trängre då inte något utav barnen haft egna rum, det gick det oxå.

Och jo, sterilisera mig SKA jag. Det får vara nog nu, kroppen säger mig det rent fysiskt. Den orkar inte en gång till, kanske den egentligen inte orkar nu heller men abort var uteslutet. Sliten är jag, ont har jag men lycklig! :D

Hahaha! Våger inte ens räkna på hur mycket mjölk vi släpar hem varje vecka. :lol:

Kramar / Mari :heart:
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Inlägg av Mata »

Åh...vad skönt att det finns folk som är mycket värre än en själv... :lol:

I jämförelse verkar det ju nästan löjligt att jag känner ett visst socialt tryck att det får räcka med tre. Folk vet att jag gärna önskar en hel liten hög, men nu tycker de att de fåt vara nog för ett tag i alla fall.
Jag har inte berättat om denna 4 (som fortfarande hänger kvar) för någon.
Men för mig är det också att jag har ett barn med handikapp som kräver extra. Hur mkt som helst egentligen, jag skulle ju kunna ägna all min tid åt henne bara. Så det känns lite mycket som det är redan.
Men nu är det ju som det är och som tur var har jag en man som tycker det är bara kul. Nästan bara i alla fall.

När jag säger att det inte var länge sen det var rätt vanligt med 8 barn så säger folk att, jo men då hade de ett annat socialt skyddsnät. Mormor hjälpte till etc. Det är ju (kanske!) sant. Men å andra sidan hade man inte mkt pengar och så lyxiga bostäder som vi har nu.

I bondesamhällen blir barnen en rikedom och en nödvändighet. I vårt moderna samhälle är barnen inte nödvändiga (tror man i alla fall) och en stor utgift.
Vi förlitar ju oss hellre på system än andra människor nu. Det är ju nästan fult att vara beroende av andra människor.
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Mata skrev: Folk vet att jag gärna önskar en hel liten hög, men nu tycker de att de fåt vara nog för ett tag i alla fall.
Tänk om folk kunde sluta lägga sig i hur man vill ha sin familj! Vad är det som ger andra rätten att kläcka ur sig sånt, jag förstår inte det!

Den här krönikan är så bra, skribenten sätter verkligen fingret på det vi pratar om här:
http://www.alltombarn.se/aktuellt/somma ... er-1.12409
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Inlägg av Mata »

:lol: Ja, den där var ju det jag pratade om...
Jag bor på ett rätt litet ställe och då blir det ju mer av det där. Jag önskar att jag inte skulle bry mig, men man är ju en socialt påverkbar varelse. Och jag föredrar att ha en massa människor omkring mig som lägger sig och bryr sig än att vara anonym och utan socialt liv. Så det där vad folk tycker får man ju på köpet. :D
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
ela
Inlägg: 128
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 11:05
Ort: göteborg

Inlägg av ela »

KRAX KRAX!!!
ja d e nedrans va folk lägger sej i... har d inget bättre för sej?

"nu räcker d m ungar" sa min far :shock: efter första, andra o nu tredje!
en klasskompis till min son, hans mamma sa att 3 verkligen va mkt, man ska ju kunna ta hand om d osv osv. ÅNGEST ÅNGEST följde detta. Jag kanske inte kommer kunna ta hand om mina 3 barn o gisses hur skulle d då bli om jag skaffade en t? världens undergång för barnen mina.

suget finns där men vacklar i andra människors tänkt o en viss rädsla för att nått hemskt skulle hända under förlossningen osv. men SUGET försvinner inte utan kan komma på mej titt som tätt att planera när/hur o allt som hör till med en till liten en. ja vojne vojne!

jag m mina blåtta 25år o REDAN 3 barn, hur ska detta sluta? så känns d som om en del av omgivningen o utomstående tänker. men inte ska man bry sej vad andra tycker o tänker...
SVAMMEL SVAMMEL, sorry :roll: :oops:
ela m barnen
:heart: -0211 v30 :heart:
:heart: -0507 v40+1 :heart:
:heart: -0802 v42+4 :heart:
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Måste bara säga att Anna W skrev något bra i gästboken till mig alldeles i början av den här graviditeten. Ja ni kan ju tänka er vad omgivningen tyckte och tänkte om den här, min 11:e graviditet. :roll:

Hon sa iaf: "Lyssna inte till omgivningen - den är det ändå aldrig någonting som passar." Så sant!

Kram / Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Har nu fått höra omgivningens eventuella reaktioner...

-Nu är det väl slut på barn?

Ja, det är det nog.

-ni skulle aldrig kunna ta hand om de barn ni har....


Ja det var svärmor, och indirekt då, att hon kritiserade vår förmåga....

Och bara i ren trots, mot henne, så skulle jag vilja skaffa ett till barn...och sen av personliga skäl, också förståss.
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

Inlägg av cissii »

Hej på er :D

Jag har ju aldrig upplevt bebisug innan jag fick en. Men nu jädrar, jag bara VILL ha fler, jag känner rent fysiskt hur det draaaar inombords. Det känns lite märkligt faktiskt. Jag har ju ingen man, så där har jag ett litet problem.

Men det behöver ju inte vara ett problem det heller. Jag säger att jag tar så många jag får, när folk frågar om jag vill ha fler. Reaktionen brukar vara rätt kul, typ såhär :shock: . Och sen kommer alltid samma kommentar. "Det är ju för att Celeste är så snäll" . Jaja tänker jag (och ser framför mig senaste ilskeutbrottet från hennes sida, hon är ju så snäll och apatisk var det ju :roll: )
Hursomhelst så kommer jag ta så många jag får, oavsett plats, ekonomi, barnafarder. Vem vill inte vältra sig i den oändliga kärlek, humor och lojalitet som barnet bjuder på? Sen måste jag ju föda igen, förlossningen var skithäftig tycker jag.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"