"Jag trodde du skulle ha mens!"

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
*frieda*

"Jag trodde du skulle ha mens!"

Inlägg av *frieda* »

Utropade mannen efter ett litet felsteg för några veckor sedan :evil: ](*,) :lol: Som resulterade i två röda streck på stickan i morse :shock: :roll: 8)

Ännu lite tidigt för att nämna i signaturen kanske, men jag hade lite svårt att hålla mig :P Vecka 5+2 idag, inte mycket att hurra för.

Jag satsar dock på att må förbannat bra den här gången om det vill sig \:D/ I motsatts till förra gången. Så håll alla tummar och tår nu :thumbsup:

:heart:
kiki
Inlägg: 2322
Blev medlem: lör 11 nov 2006, 15:26
Ort: Norrtälje

Inlägg av kiki »

:lol: :thumbsup: \:D/ =D> :thumbsup: :-({|= :-({|= =D> \:D/ :lol: :lol: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Vad kul, GRATTIS
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: :D :lol:
Grattis! Vad kul! Klart du ska må bra!!
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:wink: Ja tånk så det kan gå när man har roligt :wink: Spännande och jag ser fram emot att följa er på resan.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
ÅsaB
Inlägg: 875
Blev medlem: tor 10 maj 2007, 17:05
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Men åh, så roligt!!! :D :D :D Stoooooora gratulationer och all lycka!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Oj så roligt! Stort GRATTIS!!! :heart: :-({|= :-({|=

Klart att du skall få må bra nu!

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Vad roligt, grattis *frieda* :heart:! Hoppas att allt går bra och att du får må bra hela tiden! Lova att uppdatera oss :wink: :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: Jättesupergrattis :heart:

Alla goda ting är tre :wink:

Lycka till!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:D Ah! SYYYYYPE-ÜBER-MEGA-JÄTTEROLIGT! Grattis! :D

Sambojobb OCH bebis. Livet leker!

Kram Jannika
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Ha, ha vad många fina gratulationer jag fått redan.

kiki, JennyH, SusanD, ÅsaB, blivandemamma, Elle, miar70 och sist men inte minst Jannika.

Tack :heart:

Rapport numero uno: Idag har jag varit på stan och inhandlat B6-vitaminer i terapeutisk dos. Det finns nämligen ett samband mellan brist på B6 och graviditetsillamående. Förra graviditeten mådde jag kollossalt illa från och till under hela graviditeten. Jag hade tänkt slippa det nu =; Alla medel utom antihistaminer och annat gift kommer att användas flitigt i kriget mot eventuellt illamående.

Kram på er :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Hej *frieda* och grattis! :D

B6 är ju en "Naturlig" antihistamin så det kan mycket väl fungera. Men om du äter "terapeutiska" doser så är det också vätskedrivande så det kan vara värt att äta lite (bara lite) extra Kalium till detta (finns att köpa på apoteket om man ber, säg att du pratat med läkare så går det bra). Om du lätt får sendrag, kramp i fötter eller vader så är det kalium-bristen som talar sitt tydliga språk.
Sen slår ju jag ett slag för omega-3 också när man är gravid.

Trevlig resa och håll oss uppdaterade. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Stort Grattis *frieda* :heart: Visst är det spännande med oväntade överraskningar :wink: Så länge de är välkomna vill säga och det verkar ju den här överraskningen vara om jag tolkar dina smiley-gubbar rätt :D

8) Mitt anti-illamående-tips blir att minska på sockret. Jag har varit av nöden tvungen att göra det denna gång och har knappt besvärats ett dugg av illamående. Vet inte alls om det har nåt samband men med tanke på att jag i princip varit däckad i många veckor de två första graviditeterna är det lite intressant ändå.

:heart: Stor kram från Nancy som ser fram emot att följa dig :heart:

(ps. intygar att TorsMamma :heart: vet vad hon pratar om :wink: fick tips från henne om just Kalium mot kramper och det har hjälpt jättebra)
kiki
Inlägg: 2322
Blev medlem: lör 11 nov 2006, 15:26
Ort: Norrtälje

Inlägg av kiki »

TorsMamma skrev: B6 är ju en "Naturlig" antihistamin så det kan mycket väl fungera. Men om du äter "terapeutiska" doser så är det också vätskedrivande så det kan vara värt att äta lite (bara lite) extra Kalium till detta (finns att köpa på apoteket om man ber, säg att du pratat med läkare så går det bra). Om du lätt får sendrag, kramp i fötter eller vader så är det kalium-bristen som talar sitt tydliga språk.
Sen slår ju jag ett slag för omega-3 också när man är gravid.
:shock: Jag trodde det var magnesium :? Och så kan det vara E-vitamin.
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Stort grattis till lilla trean där inne \:D/ :thumbsup:

Och jag håller tummarna för att din, TorsMammas och Nancys gemensamma kunskap gör att du slipper illamåendet. Jag har mått illa hela vägen till raringarna ploppade ut, båda gångerna, och det är faktiskt huvudskälet till att det inte blivit någon trea här.

Kram Ewa :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Grattis från mig med :heart:

Lite sen på att räkna :) men blir det en Januari, eller Februari bebis eller Mars kanske ,Åh så värdelös jag är på att räkna :lol: :?:

Det borde bli Mars va :?:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"