Instruktions-DVD till SHN-boken sökes

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Myris
Inlägg: 25
Blev medlem: tor 13 sep 2018, 22:22

Instruktions-DVD till SHN-boken sökes

Inlägg av Myris »

Hej! Jag fick i och med Barnaboken och SHN äntligen självförtroende i min roll som förälder. Jag vill nu köpa instruktions-DVD:n som såldes med SHN-boken. Känner starkt att jag måste effektivisera verktygslådan här hemma. Har själv Internationella SHN utan DVD. Bor i Stockholm och har swish. Betalar även för portot.

Det verkar även ha funnits fler instruktionsfilmer än de som nu finns på hemsidan. Vet ej om dessa var samma som på DVD:n. Om det var andra och någon smart förälder har dem nedsparade på sin dator, så skickar jag över min e-postadress via meddelandefunktionen.

Tack på förhand!
2019 aug. - SM-bebis vars leende skiner som solen, först minikurad vid fem månader och sedan kurad vid sju månader
2018 - en trygg upptäckare och SM-bebis, minikurad vid fem månader
2014 - en f.d. svårt sömnstörd, kurad vid nästan fyra år fyllda, kunskapstörstande gladis
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Instruktions-DVD till SHN-boken sökes

Inlägg av TorsMamma »

Hej, jag vill bara klargöra, det finns ingen "Instruktionsfilm" eller film som faktiskt visar HUR man kurar. Det som var med i den gamla boken var en kort video på hur en läggning kunde gå till. Vi gillade inte heller den då personen i fråga inte gjorde ramsan så som vi instruerar att man skall göra. Så därför är jag inte heller så pro denna.

Dock hade vi förr några fler videos på hemsidan, men då vi gjorde om den så var en del av de filmerna i "fel format" och kunde därför inte användas igen tyvärr. Jag kan tyvärr inte heller få tag på filmerna igen då de verkar vara borta.
Men jag gör ett nytt försök och se om jag kan få tag på dem på något vis ändå.

Men tyvärr just nu finns inte de få filmer vi hade utan bara de som är på hemsidan och youtube sidan är de som finns. :(
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Myris
Inlägg: 25
Blev medlem: tor 13 sep 2018, 22:22

Re: Instruktions-DVD till SHN-boken sökes

Inlägg av Myris »

Stort tack för att du ger dig i kast med uppgiften, Tors mamma. Jag skulle bli enormt glad om det gick!
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Instruktions-DVD till SHN-boken sökes

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Jag lyckade skaka fram dels de filmer som är på DVD och lite till. Du hittar dem nu på Annas youtube kanal. Tänk på att alla är inte 100% korrekta då man ibland måste göra lite annorlunda för inspelning samt i den miljön detta filmas in är det så många bebisar samtidigt att vi ibland måste öppna dörren och ramsa så bebis hör det är till dem.
Men du skall inte behöva detta. :wink:

https://www.youtube.com/channel/UCOQUpG ... 9Nh9XY_6Qw
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Myris
Inlägg: 25
Blev medlem: tor 13 sep 2018, 22:22

Re: Instruktions-DVD till SHN-boken sökes

Inlägg av Myris »

Ett fång rosor till dig, Tors mamma!

Det är precis den här typen av konkret vägledning och målbild som jag så länge eftersökt. Tack för att du med beundransvärd uthållighet orkar engagera dig i villrådiga föräldrars sömnangelägenheter!
2019 aug. - SM-bebis vars leende skiner som solen, först minikurad vid fem månader och sedan kurad vid sju månader
2018 - en trygg upptäckare och SM-bebis, minikurad vid fem månader
2014 - en f.d. svårt sömnstörd, kurad vid nästan fyra år fyllda, kunskapstörstande gladis
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"