Fråga gällande babysense andningslarm

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Fråga gällande babysense andningslarm

Inlägg av blivandemamma »

Hej!

Vi har bestämt att köpa ett nytt andningslarm till bebisen som kommer i sommar. När jag kollar på nätet hittar jag som vanligt babysense 2, det hade vi innan (men väldigt gammalt, över 10 år nu, därav nyköp!) . Sen finns det ju det nya, babysense 5. Det ser flashigare ut och är ju även dyrare men hittar inga olikheter egentligen mer än att plattorna är runda. Någon som vet?

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Fråga gällande babysense andningslarm

Inlägg av TorsMamma »

Hej, jag ser inte heller någon funktionell skillnad förutom design. :P

Så har du en 2-a hemma redan skulle jag använda det! De är fortfarande de bästa på marknaden!!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Re: Fråga gällande babysense andningslarm

Inlägg av blivandemamma »

Hej Linda! :heart:

Tänkte köpa ett nytt hur som, tänker att 10 år är ändå en rätt lång tid, hade varit skönt med ett nytt! Tryggare på nåt vis. Men är det ingen funktionell skillnad (började fundera på om de runda plattorna är mer anpassade för dagens mindre, modernare vagnar?!) så blir det 2:an igen!

Kram,
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Fråga gällande babysense andningslarm

Inlägg av TorsMamma »

Halloj Anna! :D

Det jag tror (gissar) är att plattorna känner av större område än just bara på den runda delen. Men förstår inte hur? Kanske fråga Andningslarm.se och berätta för oss? :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"