Tips vid bilåkning utan blöja

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Tips vid bilåkning utan blöja

Inlägg av videunge »

Hej :D

Tänkte bara dela med mig av en bra ide. Jag sydde en dyna till sonen att ha i bilen. Han håller på att bli torr och jag vill inte gärna sätta på blöja ( vilken förolämpning!) men samtidigt inte att det skall kissas i bilstolen. Tänk formen som en stjärtlapp som man har i pulkabacken :lol: . understa lagret var en bit PUL ( samma material som i tygblöjors ytterskikt) men det går lika bra med vad som som är tätt. ovan på det frotte av en slaktad handduk och sen körde jag kantband runt om. Jag fäste dynan med ett gummiband i grenbältet i stolen så sitter den på plats. :D Ta da! Den blev mycket uppskattad av sonen. Nu har jag bara problemet att storasyster är så rysligt avundsjuk att jag nog får sy en "mysdyna" till... :roll: :lol:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Alma
Inlägg: 655
Blev medlem: mån 24 okt 2011, 21:35

Re: Tips vid bilåkning utan blöja

Inlägg av Alma »

SUPERBRA UPPFINNING videunge. TA PATENT! Fast låt alla andra producera sin egen först... :D

Hade jag fått den här idén hade sonen sluppit sitta på allt möjligt knögligt och prassligt...
Förälder till son född 07, BB-fostrad, SHN-kurad en månad vid 2 års ålder
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Tips vid bilåkning utan blöja

Inlägg av Sarisparis »

Jag beställde "mysdynor" av videunge och är grymt nöjd. De är välsydda, snygga och antagligen effektiva (vi har inte haft någon olycka i bilen än 8) ) om man dömer efter hur de är gjorda.

Rekommenderas mycket varmt :thumbsup:

:heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"