Rymlig barnvagn för magläge?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
fampin
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 22 mar 2013, 11:13

Rymlig barnvagn för magläge?

Inlägg av fampin »

Någon som har tips på rymlig barnvagn för magsovning? Min lilla kille är 10 månader och sover allra bäst på mage vilket gör vagnlurarna mkt kort då vår vagn inte är tillräckligt rymlig för att ligga bekvämt på mage i. Kan någon tipsa om modeller och årgångar på barnvagn som fungerar bra att sova på mage i även efter ett-årsåldern? Tack på förhand!
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Rymlig barnvagn för magläge?

Inlägg av Manfred10 »

Ska flytta din tråd till barnasaker....

Jag har inget bra svar. Tycker så stora knoddar sover bäst i sin spjälsäng jag... :wink: 8)

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Rymlig barnvagn för magläge?

Inlägg av Tetz »

Hej :D

För många funkar det bra att introducera ryggläge i vagnen, i den här åldern (dvs. om sömnen är stabil sedan en längre tid). Annars kan jag rekommendera Kronan Duovagn (den gamla modellen av sittdel) som är grymt rymlig.

Några av de pyssliga mammorna här på forumet har fixat till sina liggvagnar på fiffigt sätt! Kolla länken :D
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 20&t=26348

:heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Rymlig barnvagn för magläge?

Inlägg av TorsMamma »

Många köper en gammal begagnad tvillingvagn och har magsovare i. Det rekommenderar jag med!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Rymlig barnvagn för magläge?

Inlägg av SaraMilana »

Tetz skrev:Annars kan jag rekommendera Kronan Duovagn (den gamla modellen av sittdel) som är grymt rymlig.
Hur ser man att det är den är gamla modellen?
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Rymlig barnvagn för magläge?

Inlägg av Tetz »

SaraMilana skrev:Hur ser man att det är den är gamla modellen?
Den ser inte ut som den nya :mrgreen: :lol: Förlåt, jag har två kollegor som ständigt drar Göteborgs-vitsar och det har börjat påverka min humor.

Den gamla sittdelen är rektangulär i fotstödet (även suffletten är kantigare än den nya modellen), och har en liten "stoppkant". Den nya sittdelen har en mer oval form på fotstödet.

Här hittade jag en bra bildserier :D
http://blogg.alltforforaldrar.se/alltom ... ronan-duo/
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Rymlig barnvagn för magläge?

Inlägg av SaraMilana »

:lol:

Tack så jättemycket Tetz! :heart:
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Rymlig barnvagn för magläge?

Inlägg av SaraMilana »

Nu har en Kronan Duo-vagn flyttat hem till oss och jag kan meddela att liggdelen är jättestor jämfört med Teuotnian vi haft sen tidigare. Runt en decimeter länge och ganska mycket bredare också. Hoppas kunna använda denna för dagslurar bra mycket längre än Teutonian.

2012 kom den nya versionen på Kronan Duo. Den gamla modellen har silverfärgat chassi, den nya har svart. Dyker upp på Blocket titt som tätt!

Tack för superbra tips! :heart:
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Rymlig barnvagn för magläge?

Inlägg av Tetz »

Roligt! :D :thumbsup:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Eleora
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 15 maj 2013, 21:48

Re: Rymlig barnvagn för magläge?

Inlägg av Eleora »

Nu är det ju ett tag sedan det skrevs i denna tråden, men jag vill tipsa om danska mastodontvagnar. En big star supreme är det goooott om plats i!
Liv 080325- Kurad vid 4 månader, SS från 10 månader
Elis 121201- SM från start, planerad minikur med start 20/5-13
Rynn
Inlägg: 51
Blev medlem: tis 10 maj 2011, 21:25

Re: Rymlig barnvagn för magläge?

Inlägg av Rynn »

Hej, jag har inget svar egentligen utan vill bara dela med mig av min frustration... Lillebror har blivit hela 7 veckor och jag kan inte ha honom på mage i liggdelen utan dåligt samvete längre :? Skitbriovagn... Vi har en större liggdel till en annan vagn som vi inte har längre. Den går att ställa i Briovagnen, men det blir en riktig Franken-vagn. Så om ni ser någon med en snygg-brun brio med en ful-blå liggdel så är det antagligen jag som är ute och går.
Älskade lille E född 20110221
Sigyn
Inlägg: 497
Blev medlem: fre 02 dec 2011, 11:51

Re: Rymlig barnvagn för magläge?

Inlägg av Sigyn »

Inflikar om de danska vagnarna, jag har en som jag kom över på blocket, men här kan man köpa nya, de fraktar till Sverige med en extra fraktkostnad på ca 1500 kr. Jag är så sugen på en fast jà redan har en (min är modell äldre), tycker de är ashäftiga men det är ju endel pengar bara :)

http://www.barnevognshuset.dk/category/barnevogne-3/
Storebror -11, kurad vid 4,5 mån
Lillasyster -13, sm från start
Lillebror född 17/12-16, kurad 28/4-17
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"