Lite för enkelt...

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
mackapeer
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 22 nov 2015, 22:01

Lite för enkelt...

Inlägg av mackapeer »

Hej bästa forumet!

Jag har hittills kurat mina egna två barn, och de sover som grisar än idag (de är 2,5 och 4,5). :D

Jag har nu träffat en ny partner med en liten kille på 1 år som inte sovit en hel natt i hela sitt liv. Men igår kväll påbörjades kurningen av honom! Jag kurar de första nätterna och sen lämnar jag över till mamman. Nu till min fråga:

När jag la honom igår var det ingen protest alls, utan han lugnade sig på ett par minuter. Jag misstänker även att han hann somna innan jag hann ut ur rummet med ramsan då det inte blev någon protest. Jag var så inställd på lång buffning och solfjäder att jag inte hängde med riktigt i hur snabbt det gick... Nu har han sovit hela natten utan ett enda uppvak! :o Men jag misstänker alltså att han inte riktigt "fått" ramsan. Innebär detta att jag ska tänka annorlunda inför andra nattens läggning och andra natten? Typ beskeda och jobba in ramsan ordentligt? Vill ju att budskapet ska gå fram inför att mamman ska ta över.

Tacksam för svar och tips! :D
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Lite för enkelt...

Inlägg av TorsMamma »

Hej och välkommen!

Vilken härlig första natt. Så om det går så "Lätt" buffa inte utan lägg och gå ut med ramsan och jobba med den. Men att den skulle vara 100% på 2 nätter är ju lite orealistiskt. Varför fortsätter inte du med alla 4 nätter? Du verkar ju ha attityden och självklarheten, så inget hindrar att du kurar och låter mamman ta över när ni finner det lämpligt.

Jag har kurat massa barn ensam och sen lämnat över efter 3-4 nätter eller här hemma typ när det passar. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "