"Nattvakning"

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Probiotica
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 03 mar 2017, 03:16

"Nattvakning"

Inlägg av Probiotica »

Vi har en liten kille på 14 mån som vaknar kring 22.00 ofta med ett vrål. Ibland kan de va att han vill ha en slurk vatten eller stt han tappat nappen. Ofta kan vi gå ut från hans rum och han somnar om. Men nu på senare rid har han absolut inte godkänt att vi går tillbaka till vårt sovrum. Då gallskriker han. Denna procedur lan hålla på fram
Till 03 ibland. Vi har veckor med sömn brist testat allt känns de som! Bytt pyjamas, bytt blöja, gett han mar, sovit med oss, suttit utan för hans rum, försökt haft svalt i hela huset, nattlampa inte nattlampa. Snuttar olika nappar etc etc etc!!!
Känner mig snart slut i huvudet då
De ofta blir Max 3tim sömn per nattt el att jag sover en halvtimme vaknar av sonen upp sova upp sova 14
Gånger per natt!! Sonen har börjar på dagis och har gått där nu en månad. Han har även från jul lärt sig gå. Jag kan förstå att de kan vara utvecklings språng.
Men jag blir snart galen av att inte få sova. De känns sååå otröstligt då många säger vilket jag också kan förstå " så är de att vara förälder lev med de". Då vill jag bara stor gråta:-( på dagarna har jag en glad sprallig kille så de finns inga tendenser till sura miner på dagen.
Jaa just nu sitter jag i soffan kl är snart halv tre och jag önskar inget hellre att få en kram och någon som säger de ordnar sig snart nästa vecka då är denna period slut:-/
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: "Nattvakning"

Inlägg av TorsMamma »

Hej och välkommen! :D

Jag tog mig friheten att flytta er till forum för kurbarn äldre än 1 år. Eftersom er son inte är kurad och inte heller varit en "säker sovare" så hamnade ni lite fel. :wink:

Så som du kanske nu förstår så är ju då vår rekommendation att ni införskaffar Internationella SHN boken, läser och överväger att kura sonen.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Probiotica
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 03 mar 2017, 03:16

Re: "Nattvakning"

Inlägg av Probiotica »

Ååå tack var lite förvirrad där
Mitt i natten tack skall verkligen titta på de!!
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: "Nattvakning"

Inlägg av SusanD »

Hej och välkommen till Forumet,

förstår att orken tryter, ingen är skapt att var uppe nätterna igenom, varken vuxna eller småttingar.

Vill du förändra situationen så måste du bestämma dig för att göra något åt den, så enkelt är det. Att bara hoppas att denna fasen snart är över kan man i och för sig göra men det kommer fler faser i småttingarnas liv och har man inga verktyg att hantera dem så blir det jobbigt för alla inblandade.

Visst händer det mycket i livet med dagisstart och att lära sig gå. Då när omvärlden gungar så reagerar vi, oavsett ålder, och ifrågasätter om det verkligen ska vara på det här sättet? Och ni ömmar föräldrar försöker med alla medel att få barnet lugnt så han kan sova, det ges lite dricka, byts pyjamas, vaggas och annat. Men det ni gör är att bekräfta att världen är i gungning och det är ni med, allt gungar och det är svårt att finna fotfäste för någon av er.

Så mitt råd är att ni föräldrar fundera på hur ni vill ha det och hur ni ska nå dit. Läs på forumet, det går helt bra att kura en 14-månaders lite kille och nå fram till att han sover gott hela natten. MEN det krävs att ni bestämt er att det är det ni vill göra, att det är så ni vill ha det, att ni är pålästa och att ni genomför kuren från början till slut.

Fundera och återkom gärna.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "