14 månader och sover dåligt

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
jullis
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 31 okt 2005, 09:16

14 månader och sover dåligt

Inlägg av jullis »

Behöver hjälp med lucas nattsömn.

Han har alltid mer eller mindre sovit dåligt, då han var yngre var han förskyld ofta så att han sov dåligt då är inte så konstigt.

Men han har alltid sovit i sin egen säng, då han var mindre så ammade jag honom till han somnade om, sedan fick han välling i stället.
Och nu ingenting.

Men nu är han 14 månader och känner att jag inte orkar längre, jag är gravid och även ensam på nätterna då pappan jobbar natt.

Det börjar redan efter 1-2 timmar efter han somnat för natten ( somnar vid 19), då vaknar han och gråter.
Pappan får honom att somna om genom att shycha(stavning?).

jag går och lägger mig senast 22 och vid den tiden så går det inte att få honom att somna om i sin säng utan han får komma över till mig.

Där vaknar han och snurrar och gnäller och gråter, att få honom att somna om tar i bland en stund, ibland på en gång.

Men bara om jag ligger på rygg så att han kan lägga huvudet på mitt bröst, så sover han sedan hela natten.
Förutom att han vaknar och grejar hela natten igenom.

Vad kan vi göra för att få honom att sova hela natten i sin säng?

Nu sover han i vårat rum i spjälsäng, kan vi lägga honom i storebrors rum i vanlig säng eller är det för tidigt?
Spjälsängen får inte plats därinne.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära du, jag skulle verkligen föreslå boken Sova hela natten för dig och din man :!: Det är går ju inte :cry: Någonstans måste den ömme fadern ha två nätter hemma så att ni kan genomföra SHN-kurens fyra första nätter till att börja med. Det väntar er ett underbart liv alldeles bakom hörnet :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
jullis
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 31 okt 2005, 09:16

Inlägg av jullis »

Ja han tar ju alltid helgen, då sover jag inne hos den stora pojken.

Det gick lite bättre inatt, känner mig nästan lite pigg :)

Tack för svar
jullis
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 31 okt 2005, 09:16

Inlägg av jullis »

Jaha så tittar jag upp i bokhyllan och vad ser jag inte där, jo boken sova hela natten :D

Minns ju nu att jag köpte den för en liten evighet sedan.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Se där :D Läs och lär :D Vi vill att du och din man ska sova tillsammans, eller hur :?: Den fröjden och friden väntar bakom hörnet :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "