5:e dagen nu, går sådär...behöver tips!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Låst
Jentan
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 13 mar 2011, 21:12

5:e dagen nu, går sådär...behöver tips!

Inlägg av Jentan »

Hej!
Nu har vi kört kuren från i torsdags morgon. Och jag fattar inte vad jag gör för fel helt ärligt. Har läst boken 3ggr och kan den in och utan till, känns det som iaf. Albin blir 1år imorrn så vi följer ett schema som ser ut såhär:
Frukost 7:00
fm mellis ca 8:30 hård smörgås eller frukt
Ute på gården, kan inte ha han i vagnen skulle bara somna då.
Lunch 10:40
Sover middag 11:30, igår sov han för första gången 2h sammanhängade. De andra 3 dagarna 1½h.
Mellis 14:00, typ smoothie eller frukt och youghurt. Han är inte så förtjust i mjuk smörgås.
Ute på promenad i vagnen, nu är han vaken hela tiden och är pigg.
Middag 17:00
Lek på sitt rum
Pyjamas, fixar persienner och bäddar upp 18:20
Välling 18:30
Natti 19:00.
Han har alltid varit lätt att lägga på kvällarna och är väldigt morgonpigg. Men igår kväll grät han för första gången när han skulle läggas, han kändes övertrött men somnade efter 5 min ändå. Sen vaknade han 22:30, ramsan hjälpte inte alls så det blev en snabb buffning/solfjädern sen somnade han inom 3min. Vaknade nästa gång 01:20 då ramsade jag först sen solfjädrade, somnade om och vaknade jättepigg imorse 05:30. Då testade jag alla verktygen, hade hoppats att buffningen skulle vara slutjobbat med men det gör det inte än på han. Sen tog jag upp han 06:10, innan kuren fick han välling i våran säng från 05:30-06:00.
Börjar känna mig väldigt sliten eftersom han fortfarande vaknar flera ggr på natten och dessutom på olika tider. Känner mig väldigt låst dessutom hela fm, vi är vana att ta promenad eller kanske åka och ta en fika hos bekanta men eftersom han inte ska sova på fm så är vi bara hemma och själva. För han är hela tiden väldigt trött på fm, blir grinig på sina leksaker och gnällig. Han brukar aldrig göra så annars, är jämt en glad kille.
Hoppas på svar rätt snart från er, vore till stor hjälp.

Hälsningar
Jenny
Låst

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "