Vaknar fortfarande i vargtimman

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Åttamånadersmamman
Inlägg: 27
Blev medlem: lör 19 jan 2019, 09:09

Vaknar fortfarande i vargtimman

Inlägg av Åttamånadersmamman »

Hej!

Vi kurade vårt yngre barn för några månader sedan (nu 1 år) och efter det har jag förstått det som att man kan behöva ge en pangramsa i vargtimman ett par veckor efteråt för att det ska sätta sig. Problemet är att vi fortfarande, flera månader senare, behöver använda oss av pangramsan i vargtimman. Efteråt låter han en längre stund innan han själv kommer till ro (ibland 10 min och ibland 45 min) och somnar om. Vi har nyss tagit bort fm sömnen som vi trodde var boven men han fortsätter vakna ändå där vid 05-06 snåret. Borde jag fortsätta ramsa honom mera så att han slutar vakna där? Ett lyxproblem eftersom vi annars sover bra allihopa men man vill ju gärna att han ska få sammanhängande sömn. Det är natt-svart i rummet (extremt svart).

Han sover 19-07 och på dagen mellan 12-13.30 idag.
1a barnet maj 2018 ❤️
2a barnet 20200216 ❤️
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: Vaknar fortfarande i vargtimman

Inlägg av Tin »

Hej,
ok snabbcheck, jag et att du sager att det ar nattsvart, och da menar du att du dagtid kan ga in i rummet, stanga dorrent och du ser inte din hand framför dig? Kolla det, och fixa glipor om det finns under dorren osv. Nastan svart racker inte.

Nasta atgard ar att infora vackar klocka. Budskapet ar att det inte ar han som startar morgonen, inte heller mamma eller pappa utan det ar väckarklockan.

Ang ramsan, nej du skall inte ramsa mer an pangramsan vid forsta pip. Manga väljer att spela klassisk musik efter pangramsan om det inte somnas om, men det fungerar inte for alla barn. Min etta behovde klassisk musik utanfor dorren for att somna om i manader innan det satte sig. Min tvaa behovde bara en pangramsa och bler irriterad pa musiken dvs tvärtom reaktion. Bada hade väckarklocka däremot och natt svarta rum.

Sok pa väckarklocka har pa forumet for att se hur det introduceras.

kram Tin :heart:
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "