Intresserad av IAHP?

Frågor besvaras av tre svenska föräldrar, som har eller har haft sina barn på IAHPs neurologiska utvecklingsprogram. Av förklarliga skäl kan de inte besvara frågor kring enskilda barn de inte ens mött.
Skriv svar
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Intresserad av IAHP?

Inlägg av Gablex »

Här startar jag en ny tråd för att vi gemensamt skall kunna få en blick för hur många vi är!

Hege, hur många kursdeltagare tror du det behövs för att berget skall komma till Muhammed (IAHP till Skandinavien)? :wink:

Finns det något annat forum där det kan finnas intresserade föräldrar? Allt för föräldrar? Familjeliv?

Som jag nämnt tidigare är både jag och min man mycket intresserade av att gå kursen så fort som möjligt (men det vore givetvis enklare om den hölls på hemmaplan). Jag vet ju att det finns fler här, men hur många? :-k
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
kärringen
Inlägg: 124
Blev medlem: mån 10 apr 2006, 20:41

Inlägg av kärringen »

Jag är med :!: :D

Vvarför inte på så många forum som möjligt?
Attention absolut (och ev RFA också)...
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Det kommer behövas femtio-sexstio personer innan IAHP håller kurs i skandinavien.

Nu är det ju sån att vi har tre länder att samla intresserade familjer i (Norge, Danmark och Sverige), och det finns fungerande föräldraföreninger i Norge ( www.domansiden.no ) och i Danmark ( www.hjerneaktiv.dk )

Det behöves mycket omtale i media för att så manga familjer ska anmäla sig. Många kommer att höra av sig efter medieomtale, men månge kommer skrämmas av det intensiva upplägget som IAHP ju är.

I Norge är IAHP "gammalt nytt", och det är svårt att få media interesserad. Men i Sverige är det ju knappt någon som har hört om Doman... Det behövs en eller flera familjer som vill stå fram och berätta sin historia, kanske tillsammans med en familj som tänker gå kursen. Det måste inledas ett samarbete med den danske foreningen, de kan komma till Sverige och informera på allmöten, om det skulle vara interesse för det.

Mycket jobb, med andra ord, nästan lättare att sätta sig på flyget till USA...

Men jag är också nyfiken på hur många det är som är intresserad av IAHP, och hur många som har gått kursen. Jag har tappat översikten. Så hör av er! Och informera där ni kan, på andra forum låter jättebra.
kärringen
Inlägg: 124
Blev medlem: mån 10 apr 2006, 20:41

Inlägg av kärringen »

Kanske jag borde ta en ny tråd om det här, men är han verkligen så okänd i sverige. När jag läser boken så känner jag igen vissa saker.
När jag började skolan 79, så sattes jag direkt i extragympa för att jag hade så dålig motorik. Man talade högt och vitt och brett (tyvärr inför de andra barnen :evil: ) att jag inte blivit av med spädbarnsreflexen...

Är jag helt ute och cyklar. Jag fick bland annat ligga på en plint eller bänk och göra crawlrörelser... (Jag fick krypa lite senare också)
Jag vet, inte riktigt som det ska göras men det finns ju ändå vissa likheter.

Nå, det gick inte så mycket fram för mig, det var en student som hade hand om det och hon gick när varje pass börjat för att ringa sin kille, då slutade jag och sedan började när jag hörde att hon la på, så höll vi på hela ettan :?
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för hjärnskadade barn "