SVD:s Idag sida den 12 juni - sprid budskapen om IAHP!

Frågor besvaras av tre svenska föräldrar, som har eller har haft sina barn på IAHPs neurologiska utvecklingsprogram. Av förklarliga skäl kan de inte besvara frågor kring enskilda barn de inte ens mött.
Skriv svar
Krümel
Inlägg: 620
Blev medlem: fre 10 dec 2004, 12:28
Ort: Borlänge

SVD:s Idag sida den 12 juni - sprid budskapen om IAHP!

Inlägg av Krümel »

Hej,
idag handlade Idag-sidan i SVD om en femåring som fått diagnosen ADHD med autistiska drag. SVD vill gärna få in gensvar och vill också gärna höra från föräldrar med barn som fått någon form av terapi. Vad gav den er frågar de. Man kan maila på idag@svd.se. Det vore ju bra om kunskapen om IAHP:s arbete kunde spridas tycker jag! :D

Killen (eller snarare föräldrarna)som artikeln handlar om har gått i kognitiv beteendeterapi och det har hjälpt mycket. Det är ju fint det, men jag tycker tyvärr att det fortfarande låter som om de jobbar med symptomen och inte gör något för att killen ska kunna bli bättre... :(

Artikeln ligger inte uppe på hemsidan än men kanske om några dagar på www.svd.se/idag
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
kärringen
Inlägg: 124
Blev medlem: mån 10 apr 2006, 20:41

Inlägg av kärringen »

jag skrev några inlägg där, men tyvärr valde dem att plocka bort det jag skrev om IAHP, kost och fettsyror...
Krümel
Inlägg: 620
Blev medlem: fre 10 dec 2004, 12:28
Ort: Borlänge

Inlägg av Krümel »

Va, plocka bort?! Blä, vad dåligt.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för hjärnskadade barn "