Petite Soeur och IAHP

Frågor besvaras av tre svenska föräldrar, som har eller har haft sina barn på IAHPs neurologiska utvecklingsprogram. Av förklarliga skäl kan de inte besvara frågor kring enskilda barn de inte ens mött.
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Min erfarenhet av sjukgymnastik i vården är inte så positiv. Man får pytteövningar som skall göras typ 5 min/dag. Och är man inne i Doman är det på tok för lite!

Så kör på doman, braininjured boken och tuta och kör!! Du kommer få mycket mera resultat och framgång med det, det kan jag lova dig!

Kram för att du står på dig, du är en underbar mamma! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
emu
Inlägg: 116
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 11:19
Ort: Stockholm

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av emu »

Ojoj tufft med två små att träna! Hoppas ni hittar en bra riktning och balans så ni orkar med. Ska ni försöka ta er till iahp?
Nelly f. 28 maj 2011
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av helamig »

Kära Luvisen!

Det känns i hjärtat att läsa det du skriver. All styrka till dig och er att klara det ni behöver göra. Och pussa dom små älsklingarna :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av helamig »

Tänkte på en annan sak också. Finns det några teorier vad det beror på, dessa hjärnskador? Vad tror du Luvisen?
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av Manfred10 »

Åh kära Luvisen! :(

Åh vilken tur att just du är mamma både till Bebispojken och Petite Soeur! :heart: :heart: :heart:

Kramar!

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av Luvisen »

Tack ni alla rara! :heart: :heart: :heart:

Det är kallt härborta men härinne är det varmt. :heart:

Tack Manfred-10 för värmande ord. Tur i oturen...eller vad tusan man ska säga. :?
emu skrev:Ojoj tufft med två små att träna! Hoppas ni hittar en bra riktning och balans så ni orkar med. Ska ni försöka ta er till iahp?
Ja, herrej---. Förlåt för mitt språk men ibland blir jag less! ](*,) Balansen ja, vi ska nog hitta den. Just nu är det förberedelse som gäller och då är allt lite hipp som happ. Nej, IAHP är för dyrt för plånboken och för smärtsamt för 2 överkänsliga älsklingar.
helamig skrev: Finns det några teorier vad det beror på, dessa hjärnskador? Vad tror du Luvisen?
Jajamensan. Finns massor. Genetisktarv. ( Dock ej härborta.) Alla kemikalier som lagars i våra kroppar och sedan lagras i våra bebisar. Det bästa en kvinna kan göra för att bli av med tungmetaller är att bli gravid. :( Hemskt. ( Det kan vara så härborta så mkt skit som jag proppat i mig genom åren och som mina föräldrar proppat i sig mm.) (Se filmen Underkastelsen)
En tarmflora som är minst sagt undermålig. "Leaky Gut" och Oxidativ stress. (Googla)
Och ultraljud och div "hjälp" vid förlossningar. Se Ina May Gaskins böcker.
Och sedan allt annat; mamman är gammal (35 år och uppåt, that's me.) typ om barnet slagit sig i huvudet mm.

Tack för dina fina ord helamig. Alltid välkommet!

--------------------

Nu ska jag berätta lite mer.

Jag tog alltså MER fiskolja och 3 st kapslar med B-vit komplex som innehåller ALLA B-vit. Petite Soeur får genast hår på huvudet, blicken mer vaken och hon börjar röra sig lite. :shock:

Dock forts grimaserna.

På natten kan jag inte sova. Har ont i magen. Tänker. Och jag tänker på hur Bebispojken såg ut när han kom till oss. Jag tänker på hur Petite Soeur såg ut när hon kom till oss. Lika som bär. Helt lika... Jag tänker att om Bebispojken inte tål kasein, gluten och socker är det möjligt att Petite Soeur inte heller gör det. Och om dessa tre ting samt E-nummer kan få Bebispojken att förvandlas till Mr Hyde. Vad kan dessa substanser tänkas göra med en liten baby? Hjärnan snurrar på högvarv. Jag äter ju bra mat...men det klart, ngn dag när Petite Soeur var nyfödd och allt var tufft så tog jag mig en klunk Cola ngn gg då och då. Yoghurt åt jag massivs och stillade min värsta hunger med många mackor dinkelbröd med ost... Och ersättning fick Petite Soeur 3 ggr när hon var 1 mån och den kom upp. Alltihop. Och hon vägrade ta flaskan... Om jag utgick efter min egen utsago: Barn är inte dumma. De vet ngt och försöker hela tiden säga oss ngt. Så borde dessa incidenter peka på att hon försökte säga: jag tål det inte.

Under sommaren rensade jag upp i mig själv och slutade HELT med Cola och mjölk/gluten men fortf kunde ngt E-nummer slinka ned. Kanske hade Petite Soeurs kropp nu nått sin gräns. Hon kanske inte kunde ta mer, hon kanske bara kan ha REN mat via mamma? Kanske är grimaserna kemikalierna...?

Nu agerade enligt min egna plan. Jag har varit mkt noga med den mat jag gett henne direkt. Endast ångkokt på destillerat vatten, ekologiskt. Men nu la jag till REN bröstmjölk. Jag äter bara det som Bebispojken äter.

Och voilà! Petite Soeur slutar med grimaserna. Och armarna slutar åka upp och ut hela tiden. Hon slutar kasta med kroppen.

och för några dgr sedan med hjälp börjar hon åla!! Hon sträcker sig efter saker och åker med hyfsad fart ned för ålbrädan... :shock: :shock:

Det är läskigt vad industriell mat kan göra med de späda kropparna... Då är allt som det ska nu? Nja. Kosten var en stor del av lösningen men den långa ålbrädan behövs fortf. Hon har en del att komma ikapp med.

Ska försöka finna en söt student som vill tjäna en extra slant som kan ligga i ålbrädan och motivera tösen. Det är min best bet just nu. Vi får se hur det blir framöver.

Värme!!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av TorsMamma »

Ja Luvisen, leta hjälp, det är mitt förslag också. Du behöver rejält med stöttning nu.

Kram på dig och kram till din familj. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Krisse
Inlägg: 507
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 11:51
Ort: Södermanland

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av Krisse »

Hej!
Och voilà! Petite Soeur slutar med grimaserna. Och armarna slutar åka upp och ut hela tiden. Hon slutar kasta med kroppen.
Härligt =D> :heart:

Men vad hemskt att det är så mycket "skit" i maten vi stoppar i oss så barnen blir sjuka. Jag tycker vi äter helt ok hemma, allt lagat från grunden men det är nog långt ifrån rent på kemikalier och e-nummer.....

Hoppas du kan få lite hjälp av någon, synd att vi bor så långt bort annars kunde nog Emmy hoppa in och peppa petit Soeur för hon äääälskar bebisar och tycker det är för tråkigt att det inte blev någon bebis i huset :lol:

stor kram
Emmy 080212
Rasmus 091223
Fauve
Inlägg: 142
Blev medlem: sön 28 nov 2010, 17:23
Ort: Linköping

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av Fauve »

Åh Luvisen jag är så ledsen för er skull. :(
Försök att ta hand om dig själv nu också så att du orkar. :heart:
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av Luvisen »

TorsMamma skrev:Ja Luvisen, leta hjälp, det är mitt förslag också. Du behöver rejält med stöttning nu.

Kram på dig och kram till din familj. :heart:
:heart: :heart:

Krisse- ja du, det är en hel del oönskat maten. Fattar verkligen inte varför det måste vara så. Och att allt dumt ska lagars i våra älsklingar och göra att deras kroppar inte funkar rätt. En del E nr är inte ens varken farligt eller kemiskt men en liten kropp som är paj kan inte ens hantera det... :cry:

Tänk om vi bodde grannar. Det vore ju fantastiskt! :D Emmy skulle gärna få ligga i ålbrädan och skina som en sol för Petite Soeur. :heart:

Fauve- tack söta för din empati. Kram på dig.
Ta hand om själv ja...det är jag sämst på måste jag erkänna. Men för att orka dra lasset frammåt så tänker jag att det inte är en evighet. När jag lagt parkettgolvet för ålningen så blir det genast mindre stressigt.


........

Petite Soeur har börjat försöka rulla och kan nu verkligen använda sin små armar ör att dra sig frammåt. Det är verkligen häftigt att se! Vi har även sett att hennes huvud har ändrat form. Nu är det rundare och större precis som Doman utlovar i sin bok. :shock: :D form does follow function!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av TorsMamma »

Luvisen skrev: Petite Soeur har börjat försöka rulla och kan nu verkligen använda sin små armar ör att dra sig frammåt. Det är verkligen häftigt att se! Vi har även sett att hennes huvud har ändrat form. Nu är det rundare och större precis som Doman utlovar i sin bok. :shock: :D form does follow function!
:heart: :heart: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av Luvisen »

Har varit hos neurologen. Två läkare tittade på Petite Soeur. Utlåtande: ser inget avvikande. Återkom om 6 mån el ev efter sjukgymnastens bedömning.

:wink:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av TorsMamma »

Strålande nyheter! Fortsätt ditt fantastiska jobb säger jag bara, du får ju kvitto på kvitto att du gör helt rätt! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av Manfred10 »

Härligt Luvisen! =D>
:D

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av helamig »

=D> =D> =D> =D>
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för hjärnskadade barn "