Petite Soeur och IAHP

Frågor besvaras av tre svenska föräldrar, som har eller har haft sina barn på IAHPs neurologiska utvecklingsprogram. Av förklarliga skäl kan de inte besvara frågor kring enskilda barn de inte ens mött.
Skriv svar
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av Luvisen »

Jaha, du menar så. Har läst om den där terapin men de jag funnit som säger sig utföra den känns inte seriösa. Inte för mig iaf. Men återkom gärna med rapport- man vet ju aldrig.
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Tror du på atlasprofilax då kanske?

http://www.atlasprofilaxkliniken.se/atl ... x-18454126

Ger samma resultat genom en massage apparat. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av Luvisen »

Vet inte...men det såg iaf seriöst ut. Kan de korrigera en sån liten parvel som 1 1/2 åring som aldrig är still? :-k Om det nu skulle behövas, det är väl det som de kollar på konsultationen?
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av TorsMamma »

Undersökning är gratis, Marie som behandlat mig finns även i Slussen. Undersökningen är inte svår, fråga henne! behandlingen är inte heller lång, på små barn tar det kanske 3-4 min där de måste sitta lite still. Att sen behandla kostar 1300 Kr och då behandlar hon tills den ligger rätt. På mig vuxna kostar det 2000 kr för behandling, men jag fick och andra sidan 5 behandlingar! Så då är det ju inte så dyrt helt plötsligt kan jag tycka. Hon är van vid barn så ring och fråga henne vad hon säger! Hon är seriös och sveriges 3:e bästa på just atlaskotan!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av Luvisen »

Tack Toris- Ska ringa och kolla.

Nu liten rapport:

var hos sjukgymnasten som säger att Petite Soeur fortf har låg muskeltonus.

Bålsstyrkan- dålig
armstyrka- dålig
uthålligheten- ngt sämre

Hon fann det oroväckande att Petiten fortf inte kan springa. Hon skulle puffa på Neuropediatriska mottagningen att de måste träffa henne SNART och att det ska vara en neurolog med kompetens avseende just muskelsvaghet.

Dagen efter meddelade KS att vi har en tid hos neurolog. Det blir först om en månad så jag ska försöka ändra det.
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av Luvisen »

Glömde skriva att det positiva är att Petiten idag inte längre är svag på ena sidan- det är iaf bra.

Tack Hege oxå för länken. :heart: Det verkar som terapin oxå är massage precis som atlasprofylaxen...Same same? eller vad tycker du?
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av Luvisen »

Har varit hos neurologen. Petite Soeur har nu satts upp på väntelista till utredning- frågeställning: autism?

Deppigt.

Har varit på Atlasprofylaxundersökning med Petiten oxå. Undersökningen gick inte att genomföra. Hon är hyperaktiv och har panikångest. Tyckte faktiskt inte att bemötandet var så där jättebra, det finns ju en del saker man kan göra för att underlätta för sådana här små känsliga människor men inget av det syntes till. Vi väntar tills Petiten är större och lugnare...
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av TorsMamma »

Nämmen vad tråkigt att ni inte fick bättre bemötande! Jag vet inte om det var till Marie ni gick, men jag tror inte att hon är så van vid barn, speciellt så små barn som petite och så. Jättetråkigt att det var så för er. jag ber om ursäkt :cry: :heart:

Massa kramar till er!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av Luvisen »

TorsMamma skrev: Jättetråkigt att det var så för er. jag ber om ursäkt :cry: :heart:
Det var ju inte ditt fel, Toris... :heart: Ja, vi gick till Marie. Som du säger verkar hon inte vara van vid barn. Det går ju fler tåg oxå. :heart: kram :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av TorsMamma »

KRAM! :heart:

(när jag är utbildad får ni komma till mig! :D )
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Petite Soeur och IAHP

Inlägg av Luvisen »

Härmed avslutar jag min IAHP tråd. Doman tänk var bra och han har poänger men han hade fel- Autism orsakas INTE av en hjärnskada. Det orsakas av toxiskbelastning, dåligt immunförsvar, inflammation,ett överflöd av bakterier och jäst samt micro- och macroparasiter. Mer om detta i min tråd på Alternativa vägar:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 48&t=26519

Kan man delvis stimulera bort autsim?- Ja. Det är inget fel på dessa barns hjärnor så de går absolut att kontaktas en del med god framgång och en del med mindre framgång. Det beror på hur frekvent och omfattande flödet av gifter till hjärnan är. Det finns många faktorer att beakta. Personligheten är oxå avgörande. En del personers personlighet tycks övervinna nästan allt. De kan vara dödssjuka men ändå lysa igenom. En del knäcks direkt.

Kan man få en hjärnskada om man har autism? Ja. Beroende på gifttillförseln kan den ge en hjärnskada och beroende på hur mkt självskade beteende som personen utsätter sig själv för inkl att agera våldsamt mot andra.

All lycka och framgång och värme till alla som vill hjälpa sina älsklingar frammåt!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för hjärnskadade barn "