Dotter på 5månader med hjärnskada

Frågor besvaras av tre svenska föräldrar, som har eller har haft sina barn på IAHPs neurologiska utvecklingsprogram. Av förklarliga skäl kan de inte besvara frågor kring enskilda barn de inte ens mött.
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Dotter på 5månader med hjärnskada

Inlägg av TorsMamma »

Ah, du menar så! Njae, Doman rekommenderar ju att man tillverkar sina egna böcker. :wink:

Spikmatta i bilen låter lite farligt. Kan du inte hitta någon paus på kvällen och ligga minst 20 min (helst 45) typ till TV eller en bok?

Jag kör många gånger när jag går och lägger mig för kvällen, då somnar jag ibland på mattan. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skruttnorpan
Inlägg: 84
Blev medlem: tis 28 feb 2012, 09:18

Re: Dotter på 5månader med hjärnskada

Inlägg av Skruttnorpan »

Haha, spikmatta i bilen skrevs med lite ironi ;) Men visst borde man försöka varva ner lite, innan sängdags är ingen dum idé!
Ang böckerna så tänkte jag inte som träning utan mer som vilomys...men att ramsorna kring de olika bokstäverna kanske ändå kunde göra någon nytta. För man får väl läsa vanliga böcker också? :/

Det är dags för lite lyckorus igen :D Sedan jag började hjälpa Tuva med höger arm i brädan har det ÄNTLIGEN börjat hända nåt med den! När hon ligger på mage trycker hon ifrån med den också och får upp bröstet på ett helt nytt sätt :D

Det absolut roligaste är dock att hon börjat få upp intresse för sina armar och senaste dagarna har hon legat mycket med armarna sträkta framför sig och verkligen spanat in dem. Hon slår mot föremål jag håller fram och sätter jag dem i handen på henne håller hon kvar en stund och tittar på handen.
När hon ligger på mage slänger hon fram armarna som ett V upprepade gånger- ett försök att ta sig fram el försök att greppa det som ligger framför? Vad vet jag, men mer intresserad av sina armar är hon :)
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Dotter på 5månader med hjärnskada

Inlägg av Sarisparis »

\:D/ âh vad du hjälper din lilla tjej! hon kan verkligen skatta sig lycklig att ha fâtt en sân mamma :-({|= :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Dotter på 5månader med hjärnskada

Inlägg av TorsMamma »

Härligt! Underbart!!! :heart:

Så klart får du läsa vanliga böcker det är kanon. Köp bara inte böcker som är skrivna med bara VERSALER, då lär hon sig fel.

Ångrar sååååå att jag låtit dagis lära ut på det viset kan jag lova. :evil: Nu måste han lära om sig IGEN! :twisted:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Dotter på 5månader med hjärnskada

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

såg du detta inslag på TV4 härrom dagen?

http://www.kostdoktorn.se/nyhetsmorgon- ... -epilepsi/

Är det något som kanske kan vara till nytta för er? Tänker högt här. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skruttnorpan
Inlägg: 84
Blev medlem: tis 28 feb 2012, 09:18

Re: Dotter på 5månader med hjärnskada

Inlägg av Skruttnorpan »

Jaaa, jag såg inslaget igår! Helt sjukt att man väljer medicin före kostbehandling! Borde det inte vara tvärt om? Galen värld...

Tack för versal-tipset och TACK för all pepp :)
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Dotter på 5månader med hjärnskada

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Ja jag försöker att bidraga med det jag kan. Att ge barn med AS GF/CF kost är sen länge känt och funkar kanon. Varför inte funka på andra åkommor tänker jag?

Kram på er och pepping pepping! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skruttnorpan
Inlägg: 84
Blev medlem: tis 28 feb 2012, 09:18

Re: Dotter på 5månader med hjärnskada

Inlägg av Skruttnorpan »

Nu kommer ett eufori-inlägg! :)

Tuva började dagen med att sitta själv med stöd av händerna framför sig :) Inget vi tränar på men ACK så fint det känns i mammahjärtat :)

På kvällen nu kom ett kompispar med liten son förbi, mamman i paret driver en privatakola. Skolan hade sin sommar-carneval i förra veckan och där har dom, som en överraskning, haft en insamling för Tuva! Så nu kom de förbi med bilder från carnevalen, stora teckningar där barnen målat sina handavtryck och ett kuvert med bidrag från skolans barn och föräldrar.
Tårarna bara rinner så fort jag tänker på det! Gu, va mycket fina människor det finns [-o<
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: Dotter på 5månader med hjärnskada

Inlägg av videunge »

Heja er!!! =D> =D> =D> :heart: och vad härliga månniskor det finnns. Det blir jag glad för :D
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Dotter på 5månader med hjärnskada

Inlägg av SaraMilana »

Åååh! :D :heart: :heart: :heart:
Irmasmamma
Inlägg: 1253
Blev medlem: sön 04 dec 2011, 10:13
Ort: Tyresö

Re: Dotter på 5månader med hjärnskada

Inlägg av Irmasmamma »

Fantastiskt!! :D Och NI är fantastiska!! :heart:
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Dotter på 5månader med hjärnskada

Inlägg av Sarisparis »

Heja Tuva =D>

Vad härligt att känna sânt stöd frân omgivningen, kan tänka mig att glädjetârarna rinner.

Lycka till med fixandet inför resan, SPÄNNANDE det här! :thumbsup:

:heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Dotter på 5månader med hjärnskada

Inlägg av TorsMamma »

=D> :D :heart: :cry: :heart: :D =D>
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Dotter på 5månader med hjärnskada

Inlägg av Luvisen »

Sticker in huvudet här för att säga vi också följer er. Det ska bli så spännande att höra om er upplevelse! Hoppas bara du finner tid och ork att rapportera också. No pressure.... :roll: :lol: :( nä, men seriöst, hoppas det blir jättebra och att det blir en stärkande upplevelse.

Värme!

Luvisen med Bebispojken
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Skruttnorpan
Inlägg: 84
Blev medlem: tis 28 feb 2012, 09:18

Re: Dotter på 5månader med hjärnskada

Inlägg av Skruttnorpan »

Men ÅH! Fick höra att man inte kunde göra inlägg längre pga någon bugg så jag har slutat uppdatera.
Kolla in hur det går för oss på
http://lillakrigarprinsessan.blogg.se
Stor kram till alla
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för hjärnskadade barn "