Bebis som vill läsa och räkna

Frågor besvaras av tre svenska föräldrar, som har eller har haft sina barn på IAHPs neurologiska utvecklingsprogram. Av förklarliga skäl kan de inte besvara frågor kring enskilda barn de inte ens mött.
Skriv svar
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Manfred10 »

Hej!
Funderar så hur det går för er?
Många kramar :heart: :heart: :heart:

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Luvisen »

Ja, IAHPandet är på sparlåga kan man säga. Vi föräldrar är slutkörda.

Det är så mkt man ska fundera kring och samhället har börjat ställa sina krav. Nu när gossen har diagnos så blir vi slussade till Autismcentrum och de ringer och vill det ena och än det andra. De vill också se gossen på förskola ASAP men det tycker vi är en dålig idé. Vi gick tom så långt att vi provade detta. Först ett dagis som var liiitet. Pankaka blev det. Det förstod inte min sons problem och han fick flera utbrott varje fm. (det får han aldrig hemma...och jag vet att det hänger på hanteringen. Vi kör fortf Barnaboks-approach här hemma, sådant som funkar för 2 åringar och det går jättebra. Men det tyckte inte personalen var bra utan det skulle vara på ett annat sätt. Det skulle vara pekpinne stilen istället. Funkar inte kan jag konstatera.)
Så vi avslutade det där. Genast blev han mer harmonisk.

Sen testade vi en annan form som bara är 1 gg/v. Det är inriktining musik (alltså konsertmusik), målning och dans. Det tyckte han var helt ok. Jag var så stolt för han fick inga utbrott, han kunde vara i klassen själv ( det är mer skola än förskola.) med de andra barnen och han lät lärarna hjälpa honom. Sist vi var där såg han glad ut när han kom ut fr dansen.

Två dgr senare ringer de fr skolan- de tycker han stör de andra eleverna eftersom han är i sin egen värld. (men hallå? Jag har ju sagt att han har autistiskt syndrom...!) Ja ja, han fick inte gå kvar på danseriet... Undrar vad pedagogiken består i när man inte kan vara lite mer HAND ON med en liten som är så from som min gosse. Han är helt timid så jag förstår inte varför de inte kan leda honom lite bestämt in på aktuell aktivitet. Men iaf, de kan de alltså inte.

Så nu när den vändan är över ska vi återgå till Doman. Återkommer förhoppningsvis snart men en bra rapport. Kram!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av TorsMamma »

Jag är glad att ni gör det som ni VET och KÄNNS rätt för just ert barn. Bara ni vet hur det kan och skall vara! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Manfred10 »

Jobbigt luvisen. :( finns det inga anpassade förskolor eller i alla fall pedagoger? Ni bor ju på rätt ställe om man säger så.

Kramar till er alla! :heart: :heart: :heart: :heart:

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Luvisen »

Manfred- det finns en uppsjö men det är svårt att få plats och även dessa misslyckas med många barn med denna diagnos. Det finns inget som är säkert och det gör det hela ännu tyngre. Svårt att välja svårt att våga tro och jag vill inte ge upp riktigt ännu. jag vill tro att min gosse ska kunna det mesta som hans jämnåriga kan. Ja allt faktiskt....små mål va'? skämt åsido vet jag ngnstan att jag är orealistisk i mina förväntningar men jag vill förbli så ett tag till- är inte redo för ngt annat ännu.

Specialspecial är bra när jag fått göra min grej fullt ut. 8)
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Manfred10 »

:heart: :heart: :heart: :thumbsup:

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Luvisen »

Har nu varit på Atlasprofylaxundersökning. Kotan var mycket mycket vriden, blev svaret. Hur den ligger framgick inte.Det var svettigt att genomföra denna mkt lilla undersökning. Inget för barn med autism kan jag konstatera.

Jag beställde en tid för behandling men avbokade. Jag är trött på att tvinga på mitt barn ngt som han uppenbarligen tycker är jätteläskligt och jobbigt. Jag hoppar det just nu. Om vår nya diet/bioned intervention funkar så når vi relativt snabbt en högre kognition som gör det möjligt att genomföra en sådan här liten behandling utan panik och kalabalik och Doman för den delen också.

jag vet inte om jag skrivit det...vilken diagnos min son fick...? Orkar inte kika igenom min tråd just nu. Det blev iaf Autistiskt Syndrom med normal intelligens. Enligt nya kriterier. Mao ganska djupt inne i autismpoolen. Genomförde även nyss ett ATEC , han ligger på 79 ATEC poäng. Ganska mkt att jobba med alltså... Känner mig ledsen men ger mig ändå inte.
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av TorsMamma »

Men fy så tråkiga besked, jag är verkligen jätteledsen! :cry:

Jag är glad att du inte ger upp. Om ni var hos Marie, så kan det vara så att just hon är inte så van vid Autistiska barn. Jag tror det är mest osäkerhet och inte någon illvilja eller så. Behandla kotan kan du ju göra när som helst, blir han lite lugnare är det ju bara att återkomma. Tänk på att det tar upp till 1 år sen för att uppnå den fulla effekten. Tor kan än idag säga att han har ont lite i nacken och så, så man får inte bli ledsen och tro att det inte funkar. Jag har haft 2 skov sen min behandling och haft extra ont, men inte så ont som jag hade innan så klart. Men ibland trott att jag fått kotan fel igen. Men den har legat rätt, då jag gått på besök igen.

Massa kramar! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Luvisen »

Härmed avslutar jag min IAHP tråd. Doman tänk var bra och han har poänger men han hade fel- Autism orsakas INTE av en hjärnskada. Det orsakas av toxiskbelastning, dåligt immunförsvar, inflammation,ett överflöd av bakterier och jäst samt micro- och macroparasiter. Mer om detta i min tråd på Alternativa vägar:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 48&t=26519

Kan man delvis stimulera bort autism?- Ja. Det är inget fel på dessa barns hjärnor så de går absolut att kontaktas en del med god framgång och en del med mindre framgång. Det beror på hur frekvent och omfattande flödet av gifter till hjärnan är. Det finns många faktorer att beakta. Personligheten är oxå avgörande. En del personers personlighet tycks övervinna nästan allt. De kan vara dödssjuka men ändå lysa igenom. En del knäcks direkt.

Kan man få en hjärnskada om man har autism? Ja. Beroende på gifttillförseln kan den ge en hjärnskada och beroende på hur mkt självskade beteende som personen utsätter sig själv för inkl att agera våldsamt mot andra.

All lycka och framgång och värme till alla som vill hjälpa sina älsklingar frammåt!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för hjärnskadade barn "