Bebis som vill läsa och räkna

Frågor besvaras av tre svenska föräldrar, som har eller har haft sina barn på IAHPs neurologiska utvecklingsprogram. Av förklarliga skäl kan de inte besvara frågor kring enskilda barn de inte ens mött.
Skriv svar
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Sarisparis »

Luvisen skrev:Jag satte svarta siffror på mattorna åt ena hållet och alfabetet i vitt åt andra hållet. Bebispojken kröp 48 m idag. HELT på EGET initiativ. :heart: :heart: :heart:
Fantastiskt =D> =D> =D>

Kör hârt!

:heart:
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Hege »

Aaah, de där små nycklarna som öppnar låsen...

När man bara kan hitta dem är det ren magi!!
:D =D> =D> =D>
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Luvisen »

Jahopp. Här var det så trögt att jag gråter blod. ](*,) ](*,)

Bebispojken vajar mellan att förstå och vara go och glad då det går att sparka igång honom att göra programmet och att vara fullkomligt förgiftad och då går det inte att göra någonting alls! :cry: :cry:

Det är olika för olika barn. En del funkar finfint på gf/cf diet och en del som min son behöver skräddarsydd special special diet. Den ska vi snart få. Hoppas innerligt att det ska göra förutsättningarna bättre för att kunna göra programmet. Föräldrarna är otåliga...!! :evil: :cry:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Hege »

Jag känner
a) Makteslöhet :(
b) Otrolig glädje över att denna fina lille pojke är hos just dig, som ser honom och tar honom på allvar! :D

:heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av TorsMamma »

HÅller tummarna för att du får denna specialdiet riktigt snart. Men jag tror du faktiskt är på spåret vad du skall ge och inte. Man kan leva länge på kycklingsoppa. ;)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Luvisen »

Här står det still. :cry: vi kom igång fint och jag skulle precis skriva hur bra det var när vår son blev sämre igen. Det har varit nattsvart länge nu. Vet inte hur detta kommer lösas. Forts med min biomedicinska intervention....
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av TorsMamma »

OHNO! Stackare, ni som hade en så bra start!

Vad kan jag göra för att assistera, stötta?

Du vet vart min mail bor om du vill!

Kramar! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Krisse
Inlägg: 507
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 11:51
Ort: Södermanland

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Krisse »

Hur mår ni?
Finns det några ljusglimtar?

Många varma kramar :heart:
Emmy 080212
Rasmus 091223
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Luvisen »

Inte så bra alls. Det har varit svårt härborta. Ett tag infann sig våldet i vårt hem. Mina armar och ben var fulla av blåmärken. Nu är iaf det förbi. För alltid hoppas jag!

Nu har vi äääääntligen fått igång lite kryp igen. Mellan 64 och 120 m varje dag. Inga undantag. Det har varit omöjligt länge men nu äntligen lossnade det igen. Ibland ätbara mutor och ibland använder vi en kulbana, han får en kula för varje 8 m han kryper. Kulbanan är alltid skojigast när det är flera kulor. :wink: är väldigt stolt över vårat babyprogram. Det ska ju inte ge ngt enligt Thielemann men hos oss funkar dt faktiskt och bättre med lite än inget!!

Gossen har flaxat som bara den och gått på tå och hoppsat runt i cirklar ,men nu så börjar det äntligen mattas av. Vi har hållit på i bara två veckor så för mig säger det att vissa saker kommer man åt per omgående med iahp andra funkar bäst med biomedicin och ytterligare några saker kommer man åt med TBA träning/ floortime. Vi har en TBA pedagog som kommer hem till oss och tränar gossen. Vi bekostar det själva... Väntar fortf på diagnos....
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Luvisen »

Den största ljusningen nu är att min son läser. Han läser böcker på engelska helst. Gärna de vi köpt fr iahp som handlar om vetenskap. Killen kan läsa, det gav jag honom iaf, ha!

Räkna kan han också liiiite. Plus och mängdlära. :thumbsup:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av TorsMamma »

Fina Luvisen,

När du orkar får du gärna berätta mera vad TBA och Biomedicin är för något. Tror du det kan vara så att vissa saker måste bli mycket sämre för att man skall kunna göra något mycket bättre efter en tid? Lite som utvecklingsfaser är för alla oss andra, men jag tänker att era blir extra jobbiga och kan infalla lite när som deras kroppar tänker göra ett skutt framåt?

Jag ser ju i alla fall nyttan ni har gjort med att köra IAHP läsning och räkning med honom! Jättebra!!! Jag ser faktiskt lite av detta hos min son också. Har han bara läst ett ord kan han sen "se" ordet faktiskt. Så jag hoppas att hans läsförmåga skall öka i temp lite.

Du gör ett fantastiskt jobb och är en fantastisk mamma. Låt dig inte tro något annat!

Kram! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Luvisen »

Tack rara. Det värmer i kylan. Det är svårt att leva med att all utveckling av barnen ska puffas fram. Det är tungt och tröttsamt. Men när det går ett bit frammåt blir iaf jag riktigt glad. Mannen har ännu inte nått dit han är fortf förlamad av sorg. Han kan inte hjälpa mig och det gjorde mig ett tag både arg och ledsen men nu gillar jag bara läget och fokuserar vidare på det jag fortf kan göra.

Biomedicin är den alternativa behandling vi också har igång för båda barnen med kosttillskott, terapeftiska mängder probiotika och viss medicinering. Och en del medicin ger hiskliga biverkningar...Inte alls lätt att leva med men genombrotten ska visa visa sig om ytterligare ngn månad om vi har tur. Först då kan det ske ett mirakel. Barnet kan "vakna" upp och börja bete sig neurotypiskt. Men som sagt det om vi har tur. En del barn svarar inte på medicinering eller ngt annat heller. :cry:

Måste bara orka några veckor till av fullkomligt kaos och missförstånd.

TBA är en modern variant av Lövåsmetoden där barnet tränas en-till-en pass. Korta ofta. På detta vis tränar man upp ett språk och barnet lär sig massa olika saker- att lystra till sitt namn, att säga hej, att leka, att ta kontakt med andra, att gå på toaletten, klä på sig, räkna, läsa, skriva mm

Men allt är intränat så det blir lite robot över det hela. Tyvärr. Men de kan iaf bli självständiga om det svarar på träningen. En del älsklingar gör ju inte det heller. Men de kan göra sig förstådda på ett basalt plan iaf.

Har tänkt mkt på vad som ger vad i vårt fall och många andras. Ska skriva ned mina tankar i ett nytt inlägg. Snart hoppas jag. [-o<
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av TorsMamma »

Jättekram till dig. Jag kan nog inte ens föreställa mig hur jobbigt ni har det. Kram :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Krisse
Inlägg: 507
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 11:51
Ort: Södermanland

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Krisse »

Kramar i mörkret :heart: :heart: :heart:
Den största ljusningen nu är att min son läser. Han läser böcker på engelska helst. Gärna de vi köpt fr iahp som handlar om vetenskap. Killen kan läsa, det gav jag honom iaf, ha!

Räkna kan han också liiiite. Plus och mängdlära.
:thumbsup: :thumbsup:
Emmy 080212
Rasmus 091223
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Bebis som vill läsa och räkna

Inlägg av Luvisen »

:heart: Tack söta.
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för hjärnskadade barn "