Söndertuggade nappar

Frågor besvaras av tre svenska föräldrar, som har eller har haft sina barn på IAHPs neurologiska utvecklingsprogram. Av förklarliga skäl kan de inte besvara frågor kring enskilda barn de inte ens mött.
Skriv svar
Kimspappa
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 14:02
Ort: Sandviken

Söndertuggade nappar

Inlägg av Kimspappa »

Hur ska vi få Kim att suga?

Kim dricker vatten ur nappflaska, vi försöker få honom att dricka ur pipmugg, det är ett dilemma vi har som ibland lyckas.

När han dricker ur flaskan tuggar han på nappen och liksom pressar ur vattnet ur den han försöker inte ens suga, samma med pipmuggen.

Han tuggar sönder en napp på ett par dar.

Är det nån som kan tipsa :idea: om hur vi ska kunna få honom att suga.
Mama Mia
Inlägg: 18
Blev medlem: mån 03 mar 2008, 15:34

Inlägg av Mama Mia »

Hej,
nu vet jag inte om du menar suga som på nappflaska eller suga som med sugrör. Om det är suga på nappflaskan så är det ju tungan som måste jobba. Ett tips kan vara att göra honom mer medveten om tungan. Det kan man göra tex med eltandborste. Att dutta med eltandborsten på tungspetsen och borsta tungan tex. Någon logoped borde kunna komma med lite tips tänker jag också.

Vet inte om det här hjälpte eller är aktuellt, men hellre för många tips än för få.javascript:emoticon(':)')
Mamma till världens coolaste flicka född december 2005, och jordens finaste pojke född oktober 2008
Och superbästa sladdisen född mars 2017
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Hej.

Vad säger IAHP?

De måste ju ha erfarenheter av detta. Maila eller ringa, det skulle jag gjort.
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för hjärnskadade barn "