How to make your baby a genious

Frågor besvaras av tre svenska föräldrar, som har eller har haft sina barn på IAHPs neurologiska utvecklingsprogram. Av förklarliga skäl kan de inte besvara frågor kring enskilda barn de inte ens mött.
Skriv svar
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

How to make your baby a genious

Inlägg av Hege »

Jag lägger in en liten filmbit från Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=vAYNHKRNXIg&NR=1

Om någon tycker det här låter intressant, och vill veta mer, så hörde jag ett spännande rykte i går kväll. Nemligen att att det jobbas för att få IAHP till Norge för att hålla ett "How to Multiply Your Baby's Intelligence" kurs till hösten. Givetvis öppet för svenska föräldrar också.

Nu undrar jag på om det finns något interesse?? IAHP behöver nog en tillbakamelding på om interesset är stort nog.

Frågor? Jag svarar som best jag hinner...
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Och här är en till:

http://www.youtube.com/watch?v=te0p8bKO ... re=channel

Denne filmbiten viser litt mer om vad kursen är för något.
Pippilotta
Inlägg: 103
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 09:27

Inlägg av Pippilotta »

Det låter jätteintressant tycker jag! :D

Jag har kört både lite läsning och matte med Agnes. Tyvärr har livets krokiga vägar gjort att det legat nere, men det är kul tycker vi båda. Att få höra representanter från IAHP föreläsa/demonstrera skulle vara riktigt kul.

Jag vill gärna veta mer
Hur går kursen till? (Är det föreläsningar, demonstrationer...?)
Hur lång är kursen? (En dag, flera dagar?)
Kostnad? (Påverkar ju tyvärr... )
Vilka är det som kommer hålla i kursen? (Alltså från IAHP i USA?)

Kanske inte så lätt att svara på dom frågorna, men lite tankar från mig i alla fall. :)
:heart: Agnes mars -07
:heart: Alice mars -09
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Jo,

det kommer vara en fem-dagars kurs

det kommer vara en video-på-storskjerm kurs, med det bästa innan AV

personal från IAHP kommer att vara tillgänglig i pauserna för att svara på frågor

det kommer att foregå på lettfattelig engelska

jag tror kursen kommer att kosta rundt 1000 dollar

det här är den viktigaste kursen kursdeltagarna någonsin kommer att gå

det kommer mest sannolikt att foregå i Oslo

Hade jag haft en bebis i dag, så hade jag slåss för att komma med på den här kursen. Jag hoppas den blir av.
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Inlägg av Mata »

Intressant förstås. Vill även nämna att de på kursen "How to...brain-injured child" sa att om det fanns intresse så skulle de eventuellt göra ett (gratis) introduktionsföredrag för den kursen under hösten -08. Så nämnde de olika länder, bla Sverige. Nu blev det ju inget, men de var bla i Riga som man ju lätt kunde tatt sig till om man visste. (Jag läste om det senare.)
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Inlägg av Mata »

Intressant förstås. Vill även nämna att de på kursen "How to...brain-injured child" sa att om det fanns intresse så skulle de eventuellt göra ett (gratis) introduktionsföredrag för den kursen under hösten -08. Så nämnde de olika länder, bla Sverige. Nu blev det ju inget, men de var bla i Riga som man ju lätt kunde tatt sig till om man visste. (Jag läste om det senare.)
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Sidda75
Inlägg: 220
Blev medlem: mån 30 okt 2006, 19:49

Inlägg av Sidda75 »

:D Låter jätte intressant. Skulle verkligen vilja gå den kursen med Vilgot. Det är bara kostnaden som kan vara haken. Om det blir aktuellt är detta något jag starkt kommer överväga.

Kör nu övningarna enligt How smart is your baby med Vilgot och han gillar dem redan :D Dock har vi tyvärr fått ligga lågt med ålningen de senaste veckorna eftersom han varit sjuk i RS-virus.
Mamma till Alice 060928 :heart:
Vilgot 081121 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för hjärnskadade barn "