Vill veta hur det hela går till...

Frågor besvaras av tre svenska föräldrar, som har eller har haft sina barn på IAHPs neurologiska utvecklingsprogram. Av förklarliga skäl kan de inte besvara frågor kring enskilda barn de inte ens mött.
Skriv svar
tea75
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 06 jan 2009, 00:40

Vill veta hur det hela går till...

Inlägg av tea75 »

HEJ!
Har läst "grundboken" och är SÅÅÅÅÅ lycklig över att Glenn Doman delar med sig av sina kunskaper till oss föräldrar! -Tack underbara människa!!

Det är så skönt att ha upptäckt Domans åsikter som stämmer väl med våra egna, hemmasnickrade teorier. Hans förhållningssätt känns som det rätta alternativet för vår dotter och nu vill vi veta mera, mera mera!

Är det möjligt att få komma till Danmark på kurserna och att sedan åka till Italien? (vill helst inte till USA, flygrädd och inte världens rikaste...)
Hur många gånger/år håller de kurs?
Hur lång tid tar det från det att man har gått den första kursen tills de kan träffa barnet?
Hur många gånger/hur ofta träffar de barnet?
Hur många miljoners miljarder kostar det?
Är det lång kö och väntelista?

Nåväl, det var allt för idag. Fler frågor kommer troligtvis senare...
MVH Tea
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Inlägg av Mata »

Hej!

Jag gick kursen i april i Philsdelphia. Då var kurskostnaden ca 8000:-, men nu har ju dollarn gått upp lite. Jag tyckte det var rätt dyrt, men på plats såg jag att det var massvis med folk som gav föredrag och det är otroligt välorganiserat. Så det kändes helt klart värt det.
Det blir inte billigare att gå kursen i Italien eftersom kurskostnaden blir dyrare där då de flyger dit sin personal, men reskostnaden blir ju mindre.
Jag tyckte också det var lite obehagligt att flyga över atlanten...Men det väl ombord gick det bra, och hem kom vi... :D

I Danmark ser jag inga kurser planerade på deras schema, se själv:

http://72.3.247.16/Upcoming-Course.37.0.html

För att få träffa dem med barnet ska båda föräldrar gått kursen och ha planen att göra ett strukturerat träningsshema med sitt barn. Det var flera på kursen då jag gick, vars fru eller man tidigare gått kursen och som nu gick själva och som hade träff med dem på IAHP redan veckan efter kursen (så slipper man ju åka hem emellan).Då hade deras fru eller man (oftast fru...) redan tränat med barnet ett tag. Det är någon viss tid man ska ha gjort det också tror jag innan man får tid för personlig träff med hela familjen.
Men min man har inte gått kursen och vi är nog inte så säkra på att vi nu klarar en intensivträning.
Men med hjälp av enbart kursen kan man lägga upp ett eget träningsprogram.
Det kanske inte blir så perfekt som när man har stöd från erfarna människor därifrån, men man kan nog komma en bra bit.
Det bästa är nog om man kan gå samtidigt med andra föräldern, så man båda är insatta.
De har haft erfarenheten att då den andra föräldern inte stöder och är insatt, så är det svårt att göra ett intensivt program. Därför prioriterar de att hjälpa de familjer där båda föräldrarna gått kursen.
¨
Jag tycker inte det verkar vara hiskeliga köer eller så. Har inte heller hört att det skulle vara så.

Angående kostnader. Vi är verkligen inte rika, men för mig att gå kursen gick ihop på något sätt ändå. Flyg kostade 3.400:- och boende var inte så farligt. Allt gick på 14-15.00:-.
Jag stannade elva dagar i USA.

Hoppas jag besvarade något. Och att inget blev helt fel...
:)
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för hjärnskadade barn "