Matschema 7-8 mån hjälp

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
jillsandberg
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 29 aug 2017, 11:08

Matschema 7-8 mån hjälp

Inlägg av jillsandberg »

Hej

Behöver lite hjälp med matschema.
Det som jag tycker ställer till det är att 3 dgr i veckan lämnar vi syster på dagis.

Vi går hemifrån 8.45 och är hemma igen 9.15, samt 13.50 på em och hemma igen 14.15

Lyckas inte få ihop schemat så bra pga ovan, kan någon hjälpa mig?

Lägger sig ca 18.30-18.45 på kvällen och vaknar 6.45-7 ungefär

Tack snälla på förhand!
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Matschema 7-8 mån hjälp

Inlägg av TorsMamma »

Hej och ursäkta jag missat godkänna ditt inlägg. :( :oops:

7-8 mån skall ha 14,5 tim sömn på sitt schema. Om du har 12 tim natt brukar ofta 45 min fm lur och 1,5 tim em lur vara passande, för vissa 5-20 min på em om de är extra trötta. Hur ser schemat ut idag?

Kan hon sova vid lämningen sina första 45 min? Måste hämtningen ske exakt denna tiden eller går detta att skjuta på?

I vissa fall, något som vissa inte verkar tänka på, kan man ju faktiskt åka tidigare och ta en promenad runt förskola eller spendera tid efter i någon park eller så för att man skall få sin lur. Allt måste liksom inte ske exakt så som man tror.

Ett exempel på detta var när min son var 4 mån och skulle ha babysim. Först fick vi ändra tiden för sim, sen skulle han ha sin första 45 min lura bilen, men vägen dit tog 30 min. Så vi valde att åka tidigare, köra en sväng extra för vi ändå gillade att prata med varandra i bilen vi vuxna. Sen efter en tid åkte vi tidigare och lät Tor sova klart i bilen, för att sen gå in och ha sim.

Så ibland måste man tänka lite utanför ramarna brukar jag säga. Hur detta ser ut för just er vet jag inte. Men man måste få tiderna och passa alla. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"