Kissar på sig på förskolan

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Bellan
Inlägg: 537
Blev medlem: mån 20 dec 2010, 19:57

Kissar på sig på förskolan

Inlägg av Bellan »

Hej :cry:
Vi har skolan in vår dotter på förskolan för någon månad sedan. Hon är 4,5 år och har varit torr länge. Visst har hon kissat på sig någon gång ibland när hon varit väldigt inne i det hon gjort och någon gång har det hänt att hon inte har hunnit till toan/pottan. Men inget som vi har funderat något på.

Nu när hon börjat förskolan kissar hon på sig minst en gång varje dag (på förskolan). Ibland när vi kommer och hämtar har vi även märkt att hon måste ha hållt sig väldigt länge innan hon kissat på sig för det luktar amoniak om kläderna i påsen. Vi har även märkt att hon gått med kissiga kläder väldigt länge eftersom huden är kall, fuktig och är röd i stjärten. Oftast när vi hämtar har hon kissat på sig lite och när vi tar henne på toan kissar hon jättemycket som att hon hållt sig länge. Mitt hjärta bara gråter och jag är så arg!!! :cry: :evil:

På grund av det här har det också blivit en ond spiral med förmaningar och samtal om att kissa på toan/pottan från oss.

Är det någon som har någe tips på hur vi kan hantera det så att hon inte kissar på sig?
/bellan :cry:
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Kissar på sig på förskolan

Inlägg av TorsMamma »

Hej, jättesorglig historia.

VI hade liknande problem en tid. (speciellt när sonen hade blivit inlåst på toa i skolan en gång och inte ville gå mera där :roll: :shock: )

Det enda jag gör är att innan man går ut måste ALLA kissa, jag går, pappa går, alla går! HÄPP; det är en regel så bara. Kanske kan de ha samma på förskolan då tänker jag, så hade de på sonens. Hjälper mycket!

Sen kanske man måste ha allmän "kisspaus" för samtliga både hemma och på förskolan tänker jag. En stund då alla måste kissa. Typ innan man går ut, innan man äter lunch, innan man osv...

Jag kollar än idag med sonen någon gång ibland innan vi åker, frågar jag. Skall någon mera kissa innan vi åker, nu har jag kissat! typ. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"