mässling mm

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

mässling mm

Inlägg av helamig »

Hej! Skrev till Linda Karlström. Tänkte fler kunde vara intresserade. Förkortat..Jag undrade vad som hände om vi vuxna blir sjuka i mässling. Jag är vaccinerad. Och vad händer med barnen om dom blir sjuka som vuxna. Även detta om påsjuka, rödahund som barnen helst ska ha. Söker hon upp smittor? OCH detta om turberkulos hur farligt är det? Hon svarar. Att hon inte vet vad som händer med oss vuxna om vi blir zjuka i mässling. Varken du eller jag har ett skydd kvar av vaccinet. Det påstådda skyddet består av förhöjt antal antikroppar som försvinner väldigt fort. Det stämmer att det inte är roligt att ha mässling som vuxen. Jag vet inte hur lätt man blir smittad om barnen har det. Vad som händer med barnen om dom smittas som vuxna ska jag inte oro mig för mer än jag oroar mig för mig själv. Alla vuxna kan betraktats som ovaccinerade eftersom det förhöjda antalet antikroppar försvinner så fort. Och vi blir ku inte sjuka till höger och vänster eller hur? Jag söker inte aktivt efter smitta till mina barn men om jag får nys pp smitta skulle jag gladelige smitta barnen. Hon förespråkar liv utan rädsla. Det finns så mkt man kan oroa dig för. Vacciner bryter ner imunförsvaret precis som stress och oro. Tuberkulinbalterier finns överallt, hsr hela tiden gjort. Det viktiga är att ta hand om sig och äta bra. Hon rekommenderar boken "vaccinationet:risker och skador" av Eisenstein och Miller
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: mässling mm

Inlägg av helamig »

Kram på er!!
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"