magbesvär

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
AnnaK
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 14:16

magbesvär

Inlägg av AnnaK »

hej,
vet inte om denna fråga passar här men jag testar. Någon som har några heta tips mot lös mage :?: Har testat blåbärspuré men det verkar inte hjälpa. Vi kör även majsvälling. Vad mer stoppar upp :?:
Mamma till Ivar, född 5 mars-04 och kurad vid 5 månaders ålder samt Wilma, född 13 augusti-06 och vänd från nattsuddare till nattsovare med hjälp av Standardmodellen
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Majsvälling är bra men ska då ges vid varje mål på dagen i två-tre dagar (eller mer för att sedan trappa ner) för att nå effekt. Mjölkprodukter ska undvikas!

Det var mina tips!
Gäst

Inlägg av Gäst »

jag "kämpar" också med min dotters lösa magen :cry: Blåbärspuré hjälper inte heller.

För oss fungerar det med MYCKET banan vilket är ju lättast att "stoppa i" vid sidan om :D

Men något annat som också fungerar bra är morotspuré :!:

Lycka till :!:
mia75
Inlägg: 599
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 17:18
Ort: Uppsala

Inlägg av mia75 »

Det kan också vara att barnet får i sig för mycket fibrer. Man kan prova att minska lite på fiberrik mat ett tag.
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
AnnaK
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 14:16

Inlägg av AnnaK »

vad har ni för erfarenhet av lös mage i samband med tandsprickning :?: Undrar nämligen om inte det kan spela in också :?:
Mamma till Ivar, född 5 mars-04 och kurad vid 5 månaders ålder samt Wilma, född 13 augusti-06 och vänd från nattsuddare till nattsovare med hjälp av Standardmodellen
HelBoB
Inlägg: 122
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 22:53
Ort: V?rmd?, Stockholm
Kontakt:

Inlägg av HelBoB »

Vår äldsta har ofta lös mage. Jag har "backat" på välling och gröt, dvs mindre fibrer. Inte så mycket fullkornsvälling etc, utan snarare gröt/välling för mindre barn. Tillsammans med stoppande mar som beskrivits ovan...

/Helena
Mamma till lilla damen Veronica 2002-03-29 och
lillfr?ken Rebecka 2004-06-05

B?rjade kuren p? minstingen den 6/12!!!
mia75
Inlägg: 599
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 17:18
Ort: Uppsala

Inlägg av mia75 »

AnnaK skrev:vad har ni för erfarenhet av lös mage i samband med tandsprickning :?: Undrar nämligen om inte det kan spela in också :?:
Yes, det kan det! :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Japp! Lilla dottern hade lös mage i en månad och under tiden kom det två tänder. Ägget eller hönan - eller slumpen; jag vet inte men faktum är att de har en speciell frätande diarré just under tandsprickning. Det är min erfarenhet!
AnnaK
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 14:16

Inlägg av AnnaK »

ah, då är det nog där vi har förklaringen. Misstänkte det. Galet med dregel och diarré i kombination :arrow: tänder på g.
Mamma till Ivar, född 5 mars-04 och kurad vid 5 månaders ålder samt Wilma, född 13 augusti-06 och vänd från nattsuddare till nattsovare med hjälp av Standardmodellen
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"