Reaktion på smakisar

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
mammamy
Inlägg: 632
Blev medlem: lör 27 nov 2004, 12:27

Reaktion på smakisar

Inlägg av mammamy »

Hjälp mig lite här snälla! Min lilleman har fått potatis som smakis några dar nu, pyttelite förstås, första smakisen, men han har reagerat rätt våldsamt med sina tarmar. Bajsat sista månaden var fjärde dag som en klocka men sista dagarna varje dag och igår tre gånger stort mycket och lite slemmigt. Igår var han också tydligt besvärad av sin mage, verkade ha ont, stökig vid amning och gnällig precis som han var i yngre dar, jobbigt. Ska jag vänta några dar tll med smakortionerna, är det för tidigt?
Gossen blir 4 mån och 2 veckor till veckan, är född i v 37+4 (dvs aningen tidig) men jag har sockersjuka och barn till såna är ofta lite mer omogna när de kommer ut.
Hur reagerade era barns magar?
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Sagomamma
Inlägg: 742
Blev medlem: sön 21 nov 2004, 19:52
Ort: Hässleholm i Skåne
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Jag hade väntat ett tag tills jag försökte igen, och sett om det blev bättre av det med tanke på allt som hör till -sockesjuka, för tidigt född osv. Stressa inte, och lycka till nästa gång :!: :D
Karolina
Inlägg: 29
Blev medlem: tor 02 dec 2004, 09:42

Inlägg av Karolina »

Det var precis likadant med min yngsta, hon var jättegasig och verkade ha magknip :( (Hon är född i vecka 43 :wink: ).
Jag väntade ett par dagar och försökte igen. Det blev bättre och bättre.

Nu är hon snart ett år och äter allt :D
Tre flickor, 90, 00, 04
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"