Sommartips sökes

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Sommartips sökes

Inlägg av Luvisen »

I sommar sticker vi till Spanien och vi åker när det kommer vara som varmast. Inte så smart kanske men det var det som gick.

Vi kommer låna ett litet hus med pool.

Är det ngt särskilt man ska tänka på när de små badar i just en pool? Annat än konstant uppsikt då förstås. Men jag tänkte på det här med klor. Ska det vara ngn speciellt halt av klor? Temperatur i vattnet? Ska man alltid duscha av dem när de badat klart eller räcker det med en dusch innan läggdags?

Och om de badar i havet, ska man smörja med ngt särskilt då?

Har ni ngt annat bra sommar tips så please [-o< berätta!

Kram Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Mamma till 2
Inlägg: 67
Blev medlem: tis 09 feb 2010, 14:14

Re: Sommartips sökes

Inlägg av Mamma till 2 »

Hej Luvisen!

Vilken härlig semester ni kommer att fâ!

Lite tips kan jag ge dig eftersom vi bor nästan vid spanska gränsen, men du fâr säkert fler och bättre resetips av andra.

Vad gäller stranden bör du tänka pâ att saltvattnet kan svida pâ vissa känsliga barn efterât. Mânga stränder har duschar uppsatta pâ stränderna och det kan vara bra att kolla i förväg om det finns, eller ha med sig extra vatten för att tvätta av lite.
Bästa tiderna pâ stranden är alltid tidigt pâ morgonen och sent pâ kvällen. OK, det passar inte alltid in pâ de fasta läggningstiderna, men ibland kan man kanske göra undantag.
Jag har de senaste âren varit minst 3 veckor vid medelhavet med bebis, och mina strand-tider blev: 8-10.30 och 17.00-19. Dâ är det som bäst, och lagom varmt! Mer sol och bad orkar varken jag eller bebis...
Alltid vätska att dricka, mellisar och picknick pâ kvällen. Jag har ocksâ alltid en flaska vatten i frysen som jag sen tar med pâ stranden! Kallt att dricka för den som vill! Vattenmelon älskar alla barn!
Eftermiddagen gâr ât till semesterslöande inomhus eller trevlig sightseeing i ac-bil till avkylda platser!

Om jag hade haft tillgâng till egen pool hade jag nog hängt där underdagen, och sen packat in mig i blilen för härlig strand sen- eftermiddag!

Tyvärr har jag inga pooltips att ge dig för vi är nog de enda i hela södra Frankirke som INTE har pool, trots 40° vârme!!

Nâgra snabba tankar. Skriver igen om jag kommer pâ mer.

Kramar
Mamma till 2
Prinsessan juli 99, okurad
Prinsen maj 08, nykurad
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Sommartips sökes

Inlägg av TorsMamma »

solkläder framför salvor rekommenderar jag.

Sunmate är mina favoriter då de har både långärmat och långbenta kläder. :wink:

Tänk på att liiite sol är nyttigt så låt dem vara lite nakna på eftermiddagen typ 16 tiden. Då får de lite D-vitamin som de behöver.

Sist, NJUT!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Sommartips sökes

Inlägg av Luvisen »

Vilka finfina tips! Tack! :P 8) /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"