Kan det vara tänderna som spökar redan?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Tisagirl
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 04 nov 2010, 17:23
Ort: Hägersten (Stockholm)

Kan det vara tänderna som spökar redan?

Inlägg av Tisagirl »

Hej
Min lilla skitunge har nu hunnit bli lite mer än 4 månader (stora tjejen). Hon är alltid världens gladaste tjej och gnäller aldrig om hon inte börjar bli hungrig eller trött (eller om jag ska rensa näsan på henne).
Hon började dregla ganska mycket för ca 1 vecka sedan och blåser mycket bubblor med munnen. För 3 dagar sedan hade jag jätte svårt att få henne att somna. Jag ska precis börja med SHN kuren så fort jag har läst ut boken eftersom hon inte gärna somnar själv men jag brukar kunna vagna henne till sömns inom några minuter. Jag höll på med henne i 1 timmar. Hade samma problem i förrgår och när vi vaknade i går morse var hon jätte gnällig. Hon bliter på allt och har konstant handen i munnen. har försökt känna på tandköttet och det känns ganska hårt. Tyckte även hon var lite varm men hade ingen termometer då så jag kunde inte kolla. Hon var ganska okej under dagen men började igår kväl igen. Hon sov hos min mamma som sa till mig idag att dom sömnade vid 01.
Har hon fått ny blöja och mat i magen skriker hon aldrig om hon inte är trött men då somnar hon på någon minut. Ingenintg har fungerat utom när jag har stoppat något i munnen på henne.
Har frågat flera men alla säger att det är för tidigtmed tänderna. Är det någon som vet vad det kan vara om det inte är tänderna? Har köpt lite bitleksaker till henne, kan man göra någonting annat?
Den 24 januari vart hon 4 mån.
Vänliga hälsningar Tina
mamma till Emma
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"