Håll fönstret öppet!

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Håll fönstret öppet!

Inlägg av /LO »

Hej på er.
Vet inte om det platsar här, men det är ju i alla fall ett tips.

Vera har vaknat ganska tidigt den senaste månaden (6-halv 7 och vi har morgon 7.15). Hon gnyr lite ibland men är inte ledsen så hon har fått vara - i alla fall till 7.

I somras hade vi fönstret öppet i princip dygnet runt det, men maken är lite frusen av sig och vill absolut inte ha kallt i sovrummet, så det har varit stängt även i Veras rum sen det började bli lite kyligt ute.

Natten till igår lät jag dock fönstret vara öppet hela natten - en glipa bara, men så det var svalt i rummet. Hon sov till 7.30. :lol: Inatt samma sak.

Om det är ren slump kan jag ju inte riktigt veta - jag väntar på morgondagen med spänning. :shock:

/LO

PS, tipset är alltså att ha svalt i rummet där barnet/en sover.
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Sarika
Inlägg: 670
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 13:45
Ort: Stockholm

Inlägg av Sarika »

:D Det stämmer :D De sover bättre.

Vi sover alltid med öppet fönster men hur öppet beror på hur kallt det är ute. Då vi sover i samma rum så blir det oftast varmare när vi kommer in och lägger oss, så det är ibland svårt att hitta den bästa svala temperaturen. De gånger det råkat bli lite för varmt så har Vilma vaknat runt 6 och hållt låda. Jag kopplar absolut ihop det med värmen. Man vet ju själv ibland hur jobbigt det är när det är för varmt, man sover oroligt och vaknar lätt.
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"