Hur många julklappar köper du till ditt barn?

Medlemmarnas egna undersökningar

Hur många julklappar köper du till ditt/dina barn?

Vi firar inte jul
1
3%
1-4 stycken
24
65%
5-9 stycken
7
19%
10 eller fler
5
14%
 
Antal röster: 37

Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Hur många julklappar köper du till ditt barn?

Inlägg av Gablex »

Så här i jultider blir jag & maken heeeeeeelt köpgalna :oops: :-$ :mrgreen: .... Så över 10 julklappar per barn blir det lätt, men jag får försvara (?) mig med att i dessa ingår ju också paketen i paketkalendrarna....
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Mamma S
Inlägg: 673
Blev medlem: tor 11 aug 2005, 10:34

Inlägg av Mamma S »

För vår del blir det bara ett paket. Vi ska inte vara hemma och orkar inte släpa, dessutom är ju barnet bara knappt två. Han är nog nöjd med ett paket, om han orkar koncentrera sig så länge :)
3 fina...2005, 2007, 2010
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Jag köper definitivt mer än vad jag gjorde för några år sedan. Däremot får barnen nästan aldrig några leksaker annars. Här får man födelsedagspresenter och julklappar däremellan är det till att spara pengar om man vill ha något... :D

Det blir adventskalender med 12 små paket var och sen böcker och varsin film, några leksaker + något klädesplagg. Barnen har ingen kontakt med sin farmor så därifrån kommer inget och från mormor och morfar brukar de få två paket var.

:santa: Jag GILLAR jul och handlar såååå gärna! :wink: :D :!: Fast kostar gör det! :roll:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

OCH! :shock: Nu hade IKEA så billiga julstrumpor så det blev två såna i år också... Tänkte bara inte på att de måste fyllas med innehåll också! :lol: :lol: :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

:D

Fyllde i 10 eller fler :oops: :wink: Har redan laddat upp med ett antal klappar. Till mitt försvar är det en hel del kläder också inte bara en massa leksaker.

Älskar julen och skulle INTE vilja vara utan julklapparna, även om det lätt blir lite överdrivet många till de allra minsta....

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

En! (1)
Gärna en gemensam, men kanske då lite dyrare.
Jag är inne på ett fotbollsspel, för de var helt tokiga i ett de provade i en affär. Sambon är inne på fyrhjuling....
Gissa vem som kommer vinna?Hehehe.... :wink:
De får så mycket av alla andra så det räcker och blir över, plus att de inte direkt leker med leksaker....
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Här blir det någonstans mellan 1 och 4 julklappar från oss fattiga föräldrar. Kanske lite kottar eller så :lol: . Nu är det rejält knapert, men vi förlitar oss kallt på att julklapparna regnar in från släkten.

Anton är nämligen första barnbarnet på båda sidor 8) , med sammanlagt 5 mor- och farföräldrar samt 2 mostrar, 2 fastrar med pojkvänner och en morbror :heart: .

Om jag känner honom rätt är nog ändå pappret och snöret mest intressant. För att inte tala om granen :shock: :roll: ...

/Jenny
Alexandra
Inlägg: 185
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 07:03
Ort: Öglunda
Kontakt:

Inlägg av Alexandra »

Här är det oxå knapert i kassan så vi ligger lågt och inväntar släkt och vänner :wink: :lol: .
En eller ett par klappar blir det...
Dessutom har vi tajmat det hela så bra så vi har, förutom julafton, 2 födelsedagar inom loppet av en månad! :shock:
Så varje sommar ordnar vi en grillfest runt den 15juli, för att fira minnet av min framlidne jycke :lol: , och då har vi bestämt att barna ska få nån present istället.
Tur dock att man bor på landet! Det skulle vara betydligt svårare att hålla i plånboken om stan var på gångavstånd... :oops: :)
Å vad Wilhelm beträffar så ska han få så mycket glitterpapper och krusade snören han bara orkar :lol:

Happy shopping där ute!!
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
T.P
Inlägg: 671
Blev medlem: tis 15 feb 2005, 01:36
Ort: Göteborg

Inlägg av T.P »

Här blir det en! har ju skilda mor/far föräldrar så släkten har blivit ännu större...alltså blir det ju säkerligen många klappar.Är lite allergisk mot för mkt prylar.Och i dotterns ålder blir det mest förvirring av för mkt saker..typ var ska man börja ngn stans :shock: vilket ska man leka med ..hm :lol:
barn födda 04/06/08
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Här blir det också 2-3 stycken. Mor- och farföräldrarna är alla i nya förhållanden, så när alla vill köpa var sin (eller fler) presenter blir det så många... Förra julen satt han med ett helt berg och det kändes faktiskt inte helt bra, så nu har vi ransonerat och det blir 2 böcker och en liten grej till tågbanan. Och lillstumpan lär väl mest kolla snörena än så länge! :wink: :lol:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vi får ju rapportera sedan efter jul, hur många vi egentligen köpte. :roll: :wink: Vet inte om jag kan hålla mina tänka 1-4 julklappar, efter att vi var på stan idag. Såg sååå mycket fina saker (Göteborgare, har ni varit Liten Karin-affären i Haga? De har en liten instrumenthylla med tamburiner, marackas, munspel, xylofoner, trummor osv :shock: =P~ [-X [-o< ).
anna71
Inlägg: 177
Blev medlem: ons 22 dec 2004, 15:28
Ort: Italien

Inlägg av anna71 »

De får 1 var av mig och 1 var av sin pappa.
Andra personer som köper klappar till barnen:
Mormor
Morfar
Farmor
Farmors särbo
Moster
Faster
Farbror
Gammelmormor
Gammelmoster 1
Gammelmoster 2
Gammelmorbror
Mammas kusin 1
Mammas kusin 2
Pappas kusin 1
Pappas kusin 2
Gammelfaster 1
Gammelfaster 2
Mammas o pappas gamla bästisar

Mammas o Pappas övriga 15 kusiner köper gudskelov inga klappar.

...låt oss säga som så, att det går ingen nöd på dem.
-----------------------
Flicka f?dd juli 2002; kurad vid 7 m?nader
Pojke f?dd april 2004; verktygad sen han f?ddes
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Alexandra skrev: Dessutom har vi tajmat det hela så bra så vi har, förutom julafton, 2 födelsedagar inom loppet av en månad! :shock:
Nämen en till som planerar sina graviditeter sååå bra.... :lol:
Nr 1 kom på juldagen... när jag var på ultraljud med nr 2 beräknade de honom till 23 dec!!! :shock: Men som tur var gick jag över till 4:e januari!
Annars hade det varit kul....
:wink:
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Vi har köpt tre saker, varav en är begagnade dockor som jag köpte på en makrnad - jättefina!
En tröja och en låda med lego. Det fick räcka tyckte jag. Men nu har maken bestämt att hon ska få en bärbar DVD... Det är ju bara för att vi åker ganska mycket bil och har långa sträckor dit vi åker.

Men sedan har vi också massa folk som kommer med julklappar. Mormor, morfar, farmor, farfar, morbror, faster med familj...
Jag kommer ihåg kusinen (då 4 år) förra året, då han höll på att öppna. "Jag vill inte ha några fler julklappar". Han var helt slut och orkade inte ta till sig allt.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
mia75
Inlägg: 599
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 17:18
Ort: Uppsala

Inlägg av mia75 »

Våra får två paket var. Ett var från farfar, två var från farmor, ett var från mormor och ett var från de andra syskonen. Totalt får de altså i år sju paket var och det tycker jag räcker bra! :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Skriv svar

Återgå till "Polls"