Kvarstående "läggningstrassel"

Medlemmarnas egna undersökningar
Skriv svar
liv
Inlägg: 54
Blev medlem: sön 26 nov 2006, 22:39
Ort: Östersund

Kvarstående "läggningstrassel"

Inlägg av liv »

Hej!
Vi genomförde kuren för ca 2 månader sedan och det gick nog relativt bra. Det var som för de flesta ganska tufft, men resulterade i att vår nu dryga 6 mån gamla son sover ca 12h/natt (20.00-08.00), 45min på fm och 1,5h mitt på dagen samt 45min på em. Dock kvarstår lite "trassel".

- Vid varje sovstund dag som natt, har vi försökt locka till skratt, men lyckas inte riktigt trots kittlande och bus etc, vilket till slut gjort att vi tyvärr blivit lite sämre på att göra detta. Vi lägger till rätta och i och med det börjar protesterna, gör en kort solfjäder (ibland längre tills han blir lugn) och går sedan ut med ramsan. Men vid varje sovstund protesterar han och frågar/skriker i ca 5-10 och ibland upp till 15min. Har ibland provat att ramsa efter enstund då jag upplevt att han har skrikit upp sig, men detta verkar snarare störa mer än lugna.

- Av någon anledning brukar han nästan varje kväll vakna och fråga/skrika efter ca en timmes sömn och vi kan ej förstå varför. Vi brukar då direkt, så fort vi kan ramsa i dörren, men detta stör troligen mer än lugnar då han oftast då frågar/skriker längre än om vi inte hade ramsat. De gånger det händer att han vaknar på natten, fungerar dock ramsan och då från vår säng, som står intill.

- Ibland när vi är hos vänner, har han väldigt svårt att komma till ro och frågar/skriker länge (45min). Då har jag provat att ramsa igen och väntat länge men utan resultat. Efter en stund har jag vid dessa tillfällen buffat för att lugna, men det har inte räckt, utan har till slut fått buffat honom till sömns efter 1h frågande/skrikande till heshet.

¤ Kan det ha blivit för lite av skrattet till gonatt?
¤ Stör ramsan mer än lugnar?
¤ Kan jag ha varit för återhållsam med bekräftelseramsan under kuren?

VAD KAN JAG GÖRA ÅT DETTA NU? NÄR DET HAR "SATT SIG" OCH HUR??

YTTERST TACKSAM FÖR SVAR/TIPS/RÅD!!!!
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Nu är du på avdelningen "polls", lite fel, för här får du nog inte svar på dina frågor.
Lägg din tråd under sova hela natten kuren för barn under 1 år, så kommer du få svar! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Polls"