Tror du att jämställdhet...

Medlemmarnas egna undersökningar

Tror du att j?mlikhet mellan kvinnor och m?n skulle gagna barnen?

Ja
49
80%
Nej
12
20%
 
Antal röster: 61

*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jag har skummat Kits inlägg och ursäkta om det är något jag fått om bakfoten men en dirket fråga då: Anser du att staten ska lägga sig i hur föräldrarna delar upp föräldrarledigheten? Jag, personligen, var en "snål" mamma när Benjamin var bebis - inte minst för att det var viktigt för mig att få amningen att fungera så gnisselfritt som möjligt. Jag tror att jag hade blivit en smula lack om staten beordrat mig att gå ut i förvärvslivet efter bara halvåret (eller dylikt)! :evil: Jag var inte ifrån min son mer än max tre tim i stöten när han var under året och jag var helt övertygad om att det var det bästa för honom. Jag tillhör den gammelmodiga falang som anser att bebisen mår bäst med mamma, men att barnet behöver sin pappa. O:)
Kit
Inlägg: 830
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:35

Inlägg av Kit »

:!: Det låter som en finfin falang, den du räknar dig till! :wink:
:!: Själv räknar jag mig till den sällsynta rasen 8) Stenålders, som önskar att varje liten unge finge leva större delen av sin barndom och absolut de tre första åren, med sin flock i hemmiljö och med oändligt mycket större tillgång till båda sina föräldrar än vad som är gällande idag.

Jämställdhetsfrågorna är ju så många! Fördelningen av föräldraförsäkringen är bara en i raden och ärligt talat, *frieda*, om den vet jag inte mycket!
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Skriv svar

Återgå till "Polls"