Bad var dag?

Medlemmarnas egna undersökningar

Badar ni era sm? varje dag?

Ja
57
42%
Nej
79
58%
 
Antal röster: 136

Sagomamma
Inlägg: 742
Blev medlem: sön 21 nov 2004, 19:52
Ort: Hässleholm i Skåne
Kontakt:

Bad var dag?

Inlägg av Sagomamma »

Saga älskar sitt bad om kvällen, det hjälper henne att förutse läggningen tror vi! Precis som det "ska" vara! Hur gör ni andra?
father of sons
Inlägg: 1369
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
Ort: Stockholm

Inlägg av father of sons »

Vi badar varje dag! Vår son älskar det :D
liin?s mammma
Inlägg: 7
Blev medlem: lör 11 dec 2004, 20:49
Ort: borl?nge

Inlägg av liin?s mammma »

vi bafar inte liin varje dag... speciellt nu på vintern.. hon älskar att bada och jag känner mig jätte elak varje gång hon står vid badkaret och visar att hon vill bada.. men jag anser att det är inte bra att bada varje dag...
MarieH
Inlägg: 302
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:36

Inlägg av MarieH »

Japp, varenda dag sedan navelsträngen föll av - och inga problem av något slag med hud och öron.

Vi använder sällan tvål eller andra rengöringsprodukter - gröt och annat klägg går ju bort med bara vatten. Och så håller vi oss på 36-37 grader i vattnet för att inte torka ut.

/Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
Gäst

Absolut

Inlägg av Gäst »

Gyril plaskar på varenda kväll. Precis som du skriver är det en del av läggningsrutinen:
Jeopardy-bad-välling-sova

Öronen bötlägger vi självklart. Gyril borde ha öronproblem med tanke på att barn med ds har trånga örongångar, men inte hon inte.
Jag tror vi kan tacka örontvättandet för det.

Borstar tänderna gör vi också badet.
alven
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 02 dec 2004, 17:56
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av alven »

Japp, Robo-cop får sitt bad varje kväll som en del av läggnings-rutinerna...bad, kvällsmat, tandborsten, kill på magen från pappa och sen i säng...
Pappa till Robin, 031016
Robo-cop på bild
HelBoB
Inlägg: 122
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 22:53
Ort: V?rmd?, Stockholm
Kontakt:

Inlägg av HelBoB »

nix pix, inte varje kväll.
Det blir helt enkelt lite för stressigt. Det blir nog oftare sedan när lillasyster kan sitta, och båda flickorna kan bada tillsammans.

Varannan, var tredje kväll blir det.

/Helena
Mamma till lilla damen Veronica 2002-03-29 och
lillfr?ken Rebecka 2004-06-05

B?rjade kuren p? minstingen den 6/12!!!
jenar
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 24 jan 2006, 11:12

Inlägg av jenar »

Våra stackars barn badar väldigt sällan, pga lata föräldrar.
Dock känner vi inga friskare barn. Misstänker ett starkt samband.
Ask, Orvar och Görels mamma
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

Förut badade vi Vega varje kväll, men hon har väldigt torr hy så numer är det bad 2 ggr i veckan. Övriga kvällar smörjer vi in henne med lite Weleda babyolja före pyjamasdags.

precis som de flesta bebisar älskar hon att bada :D , så det kanske blir tätare bad framöver.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

nixpix! tyvärr... :cry:

Min äldsta badade varje dag, lääänge. Men de andra två har eksem som förvärras av vatten så de får inte den njutningsfulla avslutningen på alla dagar. De badar 2 ggr/vecka och de andra kvällarna är det insmörjning för mellanskrutten och oljemassage för lillprinsen som gäller...ganska mysigt det oxå! :wink:

/fjällan
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Mian småtöser, ett och tre, badar varje kväll. Jag har badolja i vattnet, så blir de inte så torra vintertid. 11, 13, och 15-åringen får jag inte längre vistas i samma badrum som... Suck! Tiden går...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jajamen, bad varje kväll! Gapskrattet börjar redan när man börjar plocka av honom kläderna! :lol: :lol: . Och sedan sprattlar han så det stänker JÄTTEMKT! Och han har så roligt.

Han skrattade till och med högt när han blev avklädd alldeles naken hos BVC. Och när jag bar iväg honom till vågen visste han inte till sig av glädje. Han såg lite förvånad ut när han inte hamnade i ett badkar utan på vågen... :? :roll: . Men tänkte nog, när jag bar tillbaka honom till skötbordet, att NU, nu kommer nog badet, Så han skrattade hela vägen tillbaka till skötbordet också. Kände mig som en skurk att jag inte kunde bjuda på ett bad då. :D
marie-d
Inlägg: 564
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 11:38
Ort: Stockholm

Inlägg av marie-d »

Nej
Våran son har väldigt torr hud.
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
Siobhan
Inlägg: 277
Blev medlem: mån 23 jul 2007, 10:45

En gång i veckan

Inlägg av Siobhan »

Det blir lördagsbad en gång i veckan precis som jag fick när jag var liten. Men jag tvättar henne varje dag.
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Båda barnen badar varje kväll och älskar det.Det hör till våra rutiner före bollibompa.
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Polls"