TV

Medlemmarnas egna undersökningar
Skriv svar

Hur l?nge tittar ditt barn p? TV varje dag?

Tittar inte alls
7
21%
0-30 minuter
9
27%
31-59 minuter
7
21%
1 - 1? timme
7
21%
1 ? - 2 timmar
3
9%
Mer ?n tv? timmar
0
Inga röster
 
Antal röster: 33

Mamma Anna
Inlägg: 20
Blev medlem: tor 18 aug 2005, 22:35

TV

Inlägg av Mamma Anna »

:shock:

Samvetsfråga...? Själv tycker jag att min 5-åring tittar liiiite för mycket :oops:

/Anna
Jenny
Inlägg: 19
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 23:11
Ort: Göteborg

Inlägg av Jenny »

Hej! :D

Min dotter på tre år tittar på Bollibompa i en halvtimme varje dag och det tycker jag är helt okej.

Jenny
Dotter aug -02 :heart: Son juli -05 :heart: Dotter jan -07 .
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Det är inte varje dag men inte heller aldrig så jag valde 0-30 minuterom dagen.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Hej

Inlägg av Tessan »

Det gäller då Felicia som är 6 år. Hon har i sommar kollat mellan 1-1/2 och ibland 2 timmar. Detta för att det har varit sommarlovsmorgon först och sen bolibompa på kvällen.
Fredagar och lördagar blir det mer tv, hon är så stor att typ Stadskampen, Fortet osv är roligt att se och det får hon gärna göra!

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Louise
Inlägg: 203
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 13:20
Ort: Malm?

Inlägg av Louise »

Snart femåriga dottern tittar inte på TV varje dag. De tre till fem gånger i veckan som hon tittar blir det de första 30 minuterna av Billibompa och ibland även de följande 30, beroende på vad det är. Lillebror tittar givetvis inte på TV i den bemärkelsen, men han vistat ju i rummet när TV:n är på och obland fastnar han framför apparaten någon minut.
Pojke juli 2004. SHN september 2004.
Flicka f?dd oktober 2000.
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Flickorna, dryga 4 år, och dryga 2 år brukar ledsna efter 30 minuters Bolibompa, så det är väl vad dom ser. På fredagsbolibompan, då det är Alladin och annat för "lite äldre" barn ser dom istället på filmen "Stuart Little". Den är längre, men det blir bara 1 gång i veckan.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Svarade lite för ärligt kanske!? :lol:

Bolibompa på vardagar brukar det bli, men helgerna är det bra mycket mer TV så om jag gör något slags genomsnitt så kommer nog sonen upp i 1 1/2-2 timmar...
Han ÄLSKAR att titta på när Ernst snickar på sommartorpet eller när Anders Lundin tar ton på Skansen! För att inte tala om matlagningsprogram!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Det låg visst två polls med samma fråga, så jag flyttar över mitt svar hit:

Nu svarade jag med tanke på Maja, 1 1/2-åringen. Och hon tittar ju nästan ingenting. Men 7- och 9-åringen tittar i snitt 1 timme om dagen. Under sommarhalvåret nästan ingenting, vintern blir det mer, filmer och framförallt mer data :roll:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Ottilia
Inlägg: 354
Blev medlem: sön 09 jan 2005, 00:28
Ort: Uppsala

Inlägg av Ottilia »

Jag och Maja tittar på morgon-TV. Vi brukar börja titta vid 7:15, då lattjolajban börjar. Maja gillar Bananer i pyjamas. Sen slutar vi titta efter ca 30-45 min. Maja tittar bara under halva lattjo, medan jag tittar i ca 45 min. Men TV:n står på och hon är i rummet, så hon tittar ju indirekt.

Hälsn. Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Benjamin tittar på Bolibompa varje dag, hela timmen utom på tisdagar när det är "Jerry och de tre vännerna" som jag inte tycker att små barn skall titta på :evil: På helgerna händer det att jag drar igång en "Fem myror är fler än fyra elefanter" film eller en "Alfons", speciellt när vädret inte är så kul (men vi går alltid ut och är ute minst en timme, trots väder)*.

Jag tror inte att lite TV skadar, speciellt inte om det är pedagogiska program! Men naturligtvis skall ungar inte häcka framför TV:n hela dagar :x

* Undantaget är snöstorm eller orkan :lol:
Skriv svar

Återgå till "Polls"