Hur kom du/ni i kontakt med Barnaboken och AW´s filosofi?

Medlemmarnas egna undersökningar

Hur kom du/ni i kontakt med Barnaboken och AW?s filosofi?

K?pte p? eget initiativ boken
29
28%
Fick boken
9
9%
Tips fr?n v?n/bekant
23
23%
Tips fr?n BVC
1
1%
Tidining, TV, Radio, Internet (Media)
25
25%
Annat
15
15%
 
Antal röster: 102

A lie
Inlägg: 201
Blev medlem: sön 01 jan 2006, 19:08
Ort: Stora Mel?sa, ?rebro
Kontakt:

Inlägg av A lie »

Första gången jag hörde talas om Anna Wahlgren var när min moster och mamma (båda då trebarnsmammor, mamma har sedan ytterligare två barn) diskuterade den då nyutkomna barnaboken. Min moster frågade mamma vad hon tyckte om boken och mamma svarade "Det är så roligt att läsa något där någon säger gör så här och såhär och så är det just presis DET man har gjort"

Sedan var jag länge motståndare till att "kura" sonen när sömnen strulade, men när jag väl insåg att jag måste ta tag i saken låg AW nära till hands just på grund av ovanstående uttalande och så NancyDrew då förstås vars framgångar med Leia inspirerat massor innan jag reggade mig här på forumet och hittade MASSOR av inspirationskällor ;-) :heart:
Annelie; mamma till Widar (050606), och Vendela (060910)
Majamamma
Inlägg: 273
Blev medlem: fre 03 feb 2006, 16:42
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Min dotter började vakna och hålla igång i två tre timmar mitt i natten vid cirkus 4 månaders ålder. Efter ett par veckor var jag helt slut och började leta på internet efter hjälp. Hittade tips om Anna på något föräldraforum. besökte hemsidan, beställde Sova hela natten boken och så småningom Barnaboken. och jag får säga som alla andra, jag är helt såld.

Jag har läst lite här om alla "debatter" mot Anna som sker på andra forum. Men det är bara att ge sig in i dem, för det var ju faktiskt så som jag väl hamnade här. Så stå på er!
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

En kollega på arbetet hade genomfört SHN med lyckat resultat, och jag blev nyfiken. Jag gick in på hemsidan och på den vägen är det...
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

När min äldste var 8-9 månader (för 15 år se´n...) köpte jag barnaboken, mest som impulsköp. Hade jag inte gjort det, hade det nog inte blivit mer än den sonen... Nu vet jag inte hur jag ska sluta...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Krümel
Inlägg: 620
Blev medlem: fre 10 dec 2004, 12:28
Ort: Borlänge

Inlägg av Krümel »

Jag har en lillebror som är 13 år yngre än jag, född -87. När han var liten hade mamma en lånad Barnabok hemma (hon kommer inte själv ihåg det!) och eftersom jag läste det mesta som fanns hemma läste jag i den också. Kommer ihåg att jag särskilt fastnade för att det inte behövde göra ont att föda barn och så det där om maten (som är inspirerat av Egyptenvistelsen tror jag). Så sen dess har det alltid funnits med mig att jag skulle läsa Barnaboken när det blev aktuellt med barn. Läste flera gånger medan jag var gravid och det kändes bara så rätt! :D :heart:
Rekommenderar den till alla jag känner. Kram
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Malin, 3-barnsmor
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 04 jan 2006, 16:43
Ort: J?mtland

Inlägg av Malin, 3-barnsmor »

Var på Röda Korsets second hand i Östersund, och såg Barnaboken där. Eller rättare sagt min man såg den, då han kände till den och AW innan mig (hade aldrig hört talas om den faktiskt), och tyckte att vi skulle köpa den. (Var då gravid med mitt andra barn). Väl hemma satte jag mig vid köksbordet och började läsa....och läste.....och läste,.,.....och läste... :lol: :lol: :lol:

Bättre bok i ämnet har jag aldrig någonsin läst!!! :lol: :lol:

Sedan blev jag som andra uttryckt sig: "såld".....nu ska jag till att börja med Mommo, som jag hört så mycket positivt om.

Instämmer också i föregående inlägg: nu rekommenderar jag Barnaboken och hemsidan till alla jag kan.... :lol: :lol:
:heart: :heart: :heart: Kram!
Flicka född -9809
Pojkar födda -0207 och -0410
Mamma S
Inlägg: 673
Blev medlem: tor 11 aug 2005, 10:34

Inlägg av Mamma S »

Jag minns barnaboken fran det att jag var liten. Mamma anvande den friskt till min lillasyster, och val till oss aldre ocksa, aven om den kom ut for sent for att jag skulle kunna vara barnaboksbarn fran start. Den var stor och rod och mamma sa att hon hade massor med barn och att den var rolig att lasa. Jag minns att jag var superfaschinerad av att AW hade sa manga barn och itne sa lite avundsjuk pa att jag inte hade lika manga syskon.

Nar jag sjalv fodde var son sa kom mamma dragandes med denna roda tegelsten fran 83 (?) och sa att den har ska du lasa! Jahaja, ok tankte jag, jag kan val ogna lite i den, hade ju en hel dros med andra bocker om barn som folk slangt over oss. Men mamma hade ratt, den AR rolig, sa jag borjade lasa mer och blev fast, nar jag kom till sova hela natten sa var jag sald. Sen har jag luslast boken och hemsidan och det ar sa roligt nar jag laser om hur man hanterar aldre barn och kan ringa hem till mamma och saga - halla dar! nu vet jag var du fick dina ideer ifran!

Jag kanner igen sa mycket fran min egen uppvaxt! Trivs med mig sjalv och min barndom sa jag vore ju dum om jag inte anvande mig av samma knep som min kara mor!
3 fina...2005, 2007, 2010
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Inlägg av Mata »

Lånade på biblioteket.
Tips! Jag brukar köpa alla bb-böcker på seconhand-butiker för mellan 10-40:- och ge till folk.
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
storspiro
Inlägg: 15
Blev medlem: ons 24 maj 2006, 20:21
Ort: Västerås

Inlägg av storspiro »

Min bok har jag lånat av svägerskan, som har 2 barn. Den är från 1983 och jag undrar när senaste revideringen kom ut?
Heavenly Starbaby you came to Me 22/7 2005!
Kurstart 17 maj 2006 och sovit FÖRSTA hela natten 29 maj!!! Omkurad efter semesterhaveri augusti.
father of sons
Inlägg: 1369
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
Ort: Stockholm

Inlägg av father of sons »

Barnaboken, reviderad internationell nyutgåva – 2004 :D

http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... ibliografi
piamaria
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 17:02

Inlägg av piamaria »

Jag fick boken av mina kollegor när jag väntade den första. Vilken tur och lycka! Jag började genast träna på flämtandning och blåsa på ljuset och sedan har jag följt skriften. Mina nära får den som gravidgåva, den bästa gåvan som finns :!:
Skriv svar

Återgå till "Polls"