Diskussionsforum JA eller NEJ

Medlemmarnas egna undersökningar
Skriv svar

Diskussionsforum JA eller NEJ

JA
12
48%
NEJ
10
40%
vet inte
3
12%
 
Antal röster: 25

elsaviola
Inlägg: 388
Blev medlem: sön 25 jan 2009, 20:30

Diskussionsforum JA eller NEJ

Inlägg av elsaviola »

Diskussionsforum är borta :!:
Och jag ser fördelar och jag ser nackdelar med detta borttagande.
Jag vill helst utvärdera om några månader då man sett vad detta innebär...

Men fördelen är väl att vi kanske får det lugnare för tillfället.
Nackdelen är att jag inte tror att de kommer att ge sig...
De kommer att "kapa" andra trådar, de trådar där vi försöker hjälpa.

Nu undrar jag vart ni andra medforumister står i frågan.
Ni behöver inte skriva motivering utan kan naturligtvis enbart rösta anonymt.
Men motiveringar mottages också eftersom jag står och väger i frågan och behöver synvinklar.

Diskussionsforum JA eller NEJ
kaxiga storebror på 15 vårar :heart: illbattingen på 2 år och 10 månader :heart:
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader :heart: :heart:
cillus
Inlägg: 178
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 21:26
Ort: Vaxholm

Inlägg av cillus »

Röstade ja för jag tycker fördelarna överväger nackdelarna. Jag blir så imponerad av alla kloka inlägg och smarat formuleringar! :-) Dessutom får jag lära mig nya råd och rön emellanåt.
Mamma till Flicka februari 2007, Pojke född augusti 2012
Bonusmamma till flicka född 2011
Gravid, beräknad födsel oktober 2013
elsaviola
Inlägg: 388
Blev medlem: sön 25 jan 2009, 20:30

Inlägg av elsaviola »

Jag håller med, man lär sig nytt, reflekterar, funderar och bildar sig uppfattningar av argument.
kaxiga storebror på 15 vårar :heart: illbattingen på 2 år och 10 månader :heart:
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader :heart: :heart:
catti

Inlägg av catti »

cillus skrev:Röstade ja för jag tycker fördelarna överväger nackdelarna. Jag blir så imponerad av alla kloka inlägg och smarat formuleringar! :-) Dessutom får jag lära mig nya råd och rön emellanåt.
Så tycker jag också!
Alternativt en ny rubrik som inte innefattar Diskussion, utan mer ett ställe att dela Kunskap på.
Cyan
Inlägg: 417
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 18:04
Ort: Lund

Inlägg av Cyan »

Jag saknar verkligen diskussionsforum!
Jag har just funnit en jätteintressant artikel som jag vill tipsa om och diskutera runt. Vart ska jag göra det nu? På kackel? Den handlar om hur näringen påverkar vår mentala hälsa.

Problemet med diskusioner där Annas åsikter och råd ifrågasätts på ett icke önskvärt sätt (vilket jag antar är anledningen till nedstängningen) tycker jag bemöts bättre genom att sådana inlägg inte får några svar än genom att lägga ner hela forumet.
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
elsaviola
Inlägg: 388
Blev medlem: sön 25 jan 2009, 20:30

Inlägg av elsaviola »

Hej igen,
Nu har det gått ett par veckor sedan diskussionsforum försvann och njae jag saknar det inte.
jag röstade på "jag vet inte" jag föreställde mig ett obehagligt scenarie, där "typer" skulle hacka i kurtrådarna.

Men oj vad lugnt och skönt det blev, så här i semestertider och allt.
kaxiga storebror på 15 vårar :heart: illbattingen på 2 år och 10 månader :heart:
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader :heart: :heart:
noanamn
Inlägg: 149
Blev medlem: fre 01 aug 2008, 11:42

Inlägg av noanamn »

Jag saknar diskussionforum. Men förstår svårigheterna.
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

Cyan skrev: Problemet med diskusioner där Annas åsikter och råd ifrågasätts på ett icke önskvärt sätt (vilket jag antar är anledningen till nedstängningen) tycker jag bemöts bättre genom att sådana inlägg inte får några svar än genom att lägga ner hela forumet.
Instämmer!
Alla intressanta diskussioner, vart tog de vägen? Är de borta för alltid eller kommer de tillbaka så man kan läsa dem igen? (Typ Genustråden m fl.)
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Genustråden är sparad och kan återuppstå på Kackel om så önskas tror jag. PMa Torsmamma. :D

Cyan, lägg in den som inlägg på Kackel vettja.

Kram Jannika
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

Jannika skrev:Genustråden är sparad och kan återuppstå på Kackel om så önskas tror jag. PMa Torsmamma. :D
:D Upptäckte att den redan finns där! :D
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Cyan
Inlägg: 417
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 18:04
Ort: Lund

Inlägg av Cyan »

Jannika skrev:Genustråden är sparad och kan återuppstå på Kackel om så önskas tror jag. PMa Torsmamma. :D
Cyan, lägg in den som inlägg på Kackel vettja.
Kram Jannika
Jag tycker inte att kunskaps/diskutionstrådar ska vara på kackel. Min fråga "På kackel eller?" var mest menat lite som ett skämt :oops:. Då har ju bara diskussionsforumet återuppstått innuti kackel, om man säger.

Jag håller med Catti om att ett "Kunskapsforum" vore en bra sak. Mycket av det som fanns på diskussionsforumet (som var bra) skulle passa bra in under den rubriken, t.ex. Genustråden.

Då ett sådant forum återfinns kommer jag att lägga min tråd där.
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
TinasDag
Inlägg: 723
Blev medlem: fre 18 jul 2008, 10:40
Ort: Västra Frölunda
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Jag saknar diskussionsforum... Fanns så oerhört mycket klokt att hämta där, både i barnfrågor och i annat stort 8)
Förstår dock om man vill hålla en annan ton på forumet, men kan man inte bara säga "Tack, men nej tack" till tråkiga inlägg? Eller är jag oerhört naiiv nu?
Kram, Tina
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
Mamma J
Inlägg: 227
Blev medlem: tis 03 jul 2007, 08:38
Ort: Göteborg

Inlägg av Mamma J »

JA!
Mamma till lilla Sara 050615 som finns i himlen, lille J född 070224, och lilla H 090425 född i v 39+0
Krisse
Inlägg: 507
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 11:51
Ort: Södermanland

Inlägg av Krisse »

Jag fyllde i: Vet inte

Det som var så tråkigt med Diskussions forumet var att det var så mycket personangrepp på Anna. Även om svaren alltid var så fantastiska så tyckte jag det var så tråkigt och ledsamt att läsa. För tycker man inte om Anna så tycker jag man kan hålla sig på ett annat forum.

Däremot var det ju en bra idé att ha som ni föreslår något "kunskaps forum" där man diskuterar nya rön etc dock inte för eller emot Annas filosofi.

/Krisse
Emmy 080212
Rasmus 091223
Skriv svar

Återgå till "Polls"