Hjärtljud/-frekvens - pojke eller flicka

Medlemmarnas egna undersökningar

Hur stämmer hjärtfrekvensen? (över 140 - flicka, under 140 - pojke)

För mig har det stämt på pricken
6
27%
Något/några barn har stämt, andra inte
4
18%
Nej det stämde inte alls
8
36%
Jag vet inte, men vill kolla omröstningen
4
18%
 
Antal röster: 22

Gäst

Inlägg av Gäst »

Om medaljong-tricket är som jag tror så stämde det inte på Anton (om jag kommer ihåg rätt)...

Man tar en medaljong/berlock/ring och trär på en halskedja. Sedan ska man hålla halsbandet med medaljongen över magen och iaktta hur den rör sig. Helst inte hjälpa till alls själv... :roll:

:arrow: I en cirkel - en tjej
:arrow: I en linje - en kille

:D

Den här gången har jag inte testat. 8)
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

Hej!

Jag har genomgått tre graviditeter som har resulterat i barn. Beträffande samtliga tre har hjärtljuden varit vid ungefär samma frekvens (över 140) men graviditeterna har resulterat i pojke-flicka-pojke.

I och för sig har jag hört att hjärtljudsfrekvensen skiljer sig åt mellan pojkar och flickor, men att man behöver mäta betydligt längre än vad man gör när man är hos barnmorskan på koll. Enligt den teori som jag har hört kan man märka en skillnad om man mäter så länge som en halvtimme, och att pojkar då ligger lägre i frekvens.

Magens form har också varit ungefär densamma. Jag trodde det hade med livmoderns form att göra och inte vilket kön det var som låg i - låter lite mer logiskt liksom....! :lol: :roll:

När det gäller pendeln så har det funkat på mig samtliga tre graviditeter! Min väninna tog min vigselring i en sytråd och höll den över magen. Rör den sig i en cirkel så är det flicka - i pendelrörelse är det en pojke.

Men!

Inte nog med det!

Denna väninna hävdade också att man kunde kolla detta även om man INTE var gravid på så vis att man håller ringen ovanför vänster handled. Då kommer man att se ALLA barn man kommer att få (och könet på dem, enligt samma princip som ovan)! Hon gjorde det på mig när Storprinsen var liten och jag var gravid med Sessan.

Först ringen ovanför magen - blev flicka.

Sedan ringen ovanför handleden - blev pojke, sedan flicka, sedan pojke (och sedan bröt jag)!

Tro't den som vill! :wink:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Gablex skrev:Hej!

Denna väninna hävdade också att man kunde kolla detta även om man INTE var gravid på så vis att man håller ringen ovanför vänster handled. Då kommer man att se ALLA barn man kommer att få (och könet på dem, enligt samma princip som ovan)! Hon gjorde det på mig när Storprinsen var liten och jag var gravid med Sessan.


:
Precis det jag menade.
En dag när jag var gravid med Liw och var på jobbet så satt vi en fikarast och pratade om könet i magen.En tant berättade att man kan se alla barn som varit i magen och även kommande barn.
Vi la oss ner på soffan i tur och ordning alla tjejer och det stämde på alla!!Det är viktigt att man ligger ner.För mig blev det 2killar och en tjej.Stämde eftersom jag i ungdommen gjorde en abort.Det var antagligen en kille då.Efter det så slutade pendeln och blev aldeles stilla.En tjej med bara ett barn slutade pendeln efter det och det har nu visat sig att hon inte rekomenderas att få mer barn eftersom hon fått reumatiskt och det förvärrar tydligen då.
Jag blev så otroligt fachinerad av detta och gjort det på alla (som vill)jag känner.Och det har stämt på alla.Testade på kul på tomas,men där hände det inget(och tur var väll det :wink: )
Ja,konstigt är det.Till och med tomas blev impad så han gjorde det till och med på någon kund som då var gravid.Gjorde det faktiskt för inte så länge sen med samma resultat.Två killar och en tjej.

Kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

...och jag har hört att för att resultatet av "ringtestet" ska bli rätt måste ringen hänga i ett eget hårstrå..

:-({|=
Nancy

Inlägg av Nancy »

Fjällfolket skrev:...och jag har hört att för att resultatet av "ringtestet" ska bli rätt måste ringen hänga i ett eget hårstrå..

:-({|=
8) Jag hade nog för kort hår för jag fick ingen riktig fart på ringen. Däremot när jag höll den över handleden men det kanske inte räknas, förstod inte riktigt hur ni menade *trött*.

Men det spelar ingen roll. Kan göra om det i efterhand för idag har jag chans att få reda på vilket kön det är på bebisen i magen :!: Se min tråd på "Barnaväntan" om ni vill.

Hädanefter kan jag ju göra alla möjliga test med hjärtljud, ringar, magform och annat och presentera mina vetenskapliga resultat i tråden :wink: 8) :lol:
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

Du fuskar ju aaaaaningens lite, Nancy! :wink: :lol:

Jag kom på ett annat "skrock" som jag tycker har stämt på mig. Flickor stjäl mammans skönhet, medan pojkar inte påverkar på samma sätt :roll:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gablex skrev:Du fuskar ju aaaaaningens lite, Nancy! :wink: :lol:

Jag kom på ett annat "skrock" som jag tycker har stämt på mig. Flickor stjäl mammans skönhet, medan pojkar inte påverkar på samma sätt :roll:
:roll: Förstår jag inte alls. Jag är alltid lika snygg 8) :P :lol:

*smyger härifrån innan hon förstör tråden fullständigt*
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Hej,

detta gillar jag. Tror inte ett smack på kinesiska kalendrar och definitivt inte på magform (ge mej ett hållbart biologiskt argument varför tillverkningsdatum och/eller magformen skulle påverka kön?!). Däremot hjärtljuden, män har lägre vilopuls än kvinnor, generellt, jag tror faktiskt lite på det. Fast man mäter ju så kort tid hos BM och det är väl det som talar emot. Min tjej hade i alla fall hjärtljud över 150 varje gång och pojken hade 140 och under. Sen har jag hört att det är framför allt hjärtljuden i sen graviditet som räknas i sammanhanget, i tidig graviditet har alla hög frekvens.

Nu ska jag smita in på toa och ringtesta mej på jobbet :lol:

Kul tråd!

/Piggelin
Skriv svar

Återgå till "Polls"