Sommarplaner

Medlemmarnas egna undersökningar
Skriv svar

Vad skall du och din familj göra i sommar?

Vara hemma
8
38%
Vara i sommarstuga
4
19%
Semesterresa i Sverige
2
10%
Semesterresa utomlands
3
14%
Segla
0
Inga röster
Inga planer spikade ännu!
4
19%
 
Antal röster: 21

Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Sommarplaner

Inlägg av Gablex »

I vår familj är vi dåliga på att planera... Precis som alla föregående år sitter vi därför i slutet av maj och undrar vad vi skall hitta på på semestern. Kan man få lite inspiration? Någon som skall göra något "udda"? Vad är ditt bästa semestertips?
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Vi ska bygga hus.. Annars är mina stalltips fjällvandring eller att bara utforska sina närmaste omgivningar. Jag är en sån som gärna vilar på min semseter... :D
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

:D

För första gången på EVIGHETER ska vi vara hemma hela sommaren. Har en hel del att fixa med trädgård och hus + att släktingar kommer hit och hälsar på istället. Annars brukar vi åka till mina föräldrar i Ystad 2-3 veckor. Har båt också, som vi inte tänker sajösätta i år, annars brukar det bli mycket båtåkande + övernattningar i den. Den är inte jättestor, så det blir spännande nästa sommar att se hur det går för 4 pers att sova i en ruff 8)

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

Ja du ville ha lite tips också :oops:

Båtsemester är skoj tycker jag. Är ingen seglare utan gillar att tuffa på med motorbåt. Är uppvuxen med båt och skärgårdsliv och har massor av underbara båtminnen från barndomen ( och vuxen tid oxå såklart) En dröm är att åka Göta Kanal med egen båt. Går ju också boka plats på kanalbåtar om man inte har båt/vill ha lite mer bekvämlighet

Resa runt i Sverige och bo på på Lantgård ( har inte prövat själv, men min syster har gjort) är ett annat tips.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Kryssade för Vara i sommarstuga... Men sanningen är nog närmare: Sommarstuga, hemma och inga planer. Det MÅSTE bli nån liten sväng nånstans känns det som. Typ en natt + en aktivitet... Men vi får räkna örena först! :roll: :twisted: Arbetslösa sambon är den som mest behöver få komma ut och lufta på sig!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Gablex :D

Vi skall vara hemma hela sommaren och eftersom vi vill undvika ny sommar på Neo ter sig hemmatillvaron som ytterst eftertraktad :wink:

Annars är mitt bästa tips det som Linda redan nämnt :D

Mitt bästa barndomsminne gällande semester är då familjen hyrde in sig hos en lantbrukarfamilj. Jag minns inte exakt vad de sysslade men vet att de bl.a. hade grisar.

Jag kommer ihåg att jag blev mycket förtjust i den barnkäre bonden och hängde honom i hasorna dagen lång. Jag utfordrade grisar och försökte vara behjälplig så gott jag kunde. Social delaktighet långt innan jag hört begreppet alltså :wink:

Hoppas att ni hittar något roligt att göra :D
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

Hoppas verkligen att ni får vara hemma i sommar, Nancy!

Tack för tipsen, det blir säkert en härlig sommar i år också!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vi ska tvätta huset, byta lite vindskivor och måla. Sätta staket runt hela tomten så hundar och barn håller sig hemmavid.

Skörda alla grönsaker vi odlat. :) Äta Emil odlade tomater i långa banor.

Bada och lata oss i solen.

Åka till Falsterbo och köra race med våra Jack Russell Terriers.

Farmor kommer nog ner en sväng.

En sväng hem till Åland måste vi hinna med också för annars blir nog tjocka släkten tokig. Det är så härligt där så vi åker gärna men det krävs lite planering med hundpassning innan vi kommer iväg.
Oj nu fyllde jag ju i att vi skulle semestra inom Sverige men för mig är ju Åland inte utomlands, det är ju hemma!

Tanken är att vi ska ha trevligt tillsammans här hemma och njuta av sommaren. :)

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hemma!

njuta våra odlingar, ska anägga ny köksträdgård, förbereda vintern, maken har högsäsong ( så vår "semester" är egentligen den långa mörka vintern :wink: ) tälta på Stekenjokk (högfjällsplatå, här hemmavid - vår "sommarstuga") och fylla frysboxen med fisk!

typ 8)

/Fjällfolket
Siobhan
Inlägg: 277
Blev medlem: mån 23 jul 2007, 10:45

Irland

Inlägg av Siobhan »

Jag spenderade en månad hon mina släktingar på Irland och visade upp mitt lilla charmtroll. Det regnade VARJE dag!
Skriv svar

Återgå till "Polls"