Vaccin

Medlemmarnas egna undersökningar
Skriv svar

Hur har ni gjort/t?nker ni g?ra?

Alla enligt programmet
44
71%
Alla, men vid en annan ?lder
6
10%
Valda vaccinationer, ?lder enl. programmet
2
3%
Valda vaccinationer vid annan ?lder
8
13%
Inga
2
3%
Vet inte
0
Inga röster
 
Antal röster: 62

J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

Vaccin

Inlägg av J och Å »

Tänkte höra lite med er alla hur ni gör/gjort med vaccination.

Berätta gärna om ni inte väljer enligt programmet.

Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
sigrid
Inlägg: 72
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 23:31
Ort: Norge

Inlägg av sigrid »

:D Jeg har latt mine barn vaksinere enligt vanlig program (i Norge iallefall), dvs. DTP, Hib, Polio, MMR.
Jeg gikk også med på å la begge barna vaksineres med BCG-vaksine allerede like etter fødselen, ettersom faren deres er født og oppvokst i et mellom-amerikansk land.
Jeg har ikke engasjert meg i vaksine-problematikken. Faktisk var jeg sent i min foreldrekarriere før jeg visste at det er mange foreldre som velger å ikke vaksinere sine barn. Jeg har gjennomført vaksiner uten å tenke mye på det, fordi jeg har sett det som forebyggende mot alvorlige sykdommer.

Ellers brukes det ikke medisiner her i huset, ei heller antibiotika f.eks. Barna mine har aldri vært noe alvorlig syke (bank i bordet). Forkjølelser for eksempel lar jeg passere og gå over av seg selv, uten noen medisiner, men med de ytre tiltak jeg kan gjøre for å gjøre sykdomsperioden minst mulig plagsom for barna (nok hvile og søvn, mye drikke osv.). Å være litt "skrai" og dårlig er noe kroppen må igjennom av og til og det har den ikke vondt av.
:D
Mamma til to gutter, f-98 og 01.
Louise
Inlägg: 203
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 13:20
Ort: Malm?

Inlägg av Louise »

Fyraåringen har fått alla vaccinationer men alla lite senare, någon eller några månader. Hon har även fått BCG då hennes pappa har haft TBC.
Planerar samma sak för sonen.
Louise
Pojke juli 2004. SHN september 2004.
Flicka f?dd oktober 2000.
Renee
Inlägg: 409
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 21:50
Ort: Skåne

Inlägg av Renee »

Otto har fått allt enl programmet utom omtvistade MPR. Har inte satt mig in såååå väl i hela resonemanget från "anti-MPR-sidan", men tänkte att det kanske kan vara bra att vänta lite med den tills han blivit lite större och starkare. Enl BVC var det ingen brådska om man ändå inte tänkt åka till nåt mer exotiskt ställe i världen. Har inte bestämt när vi ska ta den, men nåt mer exotiskt ställe än norra europa lär vi inte resa till på länge än i alla fall :)
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Electrifying
Inlägg: 42
Blev medlem: ons 01 dec 2004, 14:53
Ort: Halmstad

Inlägg av Electrifying »

Anton har hittills fått alla som "dom ska" och kommer att forsätta så.

Har aldrig sett nån anledning till att avstå.
Antons mamma

Anton f?dd 20031219 sover gott utan kuren.
Peters_mamma
Inlägg: 16
Blev medlem: ons 16 feb 2005, 13:17
Ort: El stocholmia

OBS om vaccin!!!

Inlägg av Peters_mamma »

jag vill bara påpeka att studien som visade på samband mellan autism och mpr-vaccinet sedan tagits tillbaka av tidningen Lancet. Bara förra veckan publicerade New Scientist resultaten av en studie på 30000 barn i Japan. Det var t o m vanligare med autism bland icke vaccinerade barn än bland vaccinerade.

Förra året dog barn i stockholm av kikhosta och jag vet en liten kille som vid 1 månads ålder fick kikhosta på grund av att andra icke solidariska föräldrar i närmiljön valt att inte vaccinera sina barn. Att vaccinera är att visa solidaritet med dem som inte kan vaccinera och de som inte hunnit.
Mamma till Peter, f?dd 2004-10-11
Kurad den 18/2 2004.
Skriv svar

Återgå till "Polls"