Kurare - Efter hur lång tid satt allt som det skulle?

Medlemmarnas egna undersökningar
Skriv svar

Hur långt tid tog det innan kuren funkade?

Efter kurens 4 nätter + uppföljningvecka
2
25%
Efter 1 månad
3
38%
Efter 2 månader
2
25%
Efter 3 månader
0
Inga röster
Efter 4 månader eller mer
1
13%
 
Antal röster: 8

Veronica
Inlägg: 54
Blev medlem: mån 06 dec 2004, 10:50

Kurare - Efter hur lång tid satt allt som det skulle?

Inlägg av Veronica »

Denna fråga är till alla som genomfört kuren. När jag säger "kuren funkade" så menar jag att barnet sov hela natten och hela dagslurarna som det var tänkt enligt schemat och att problem bara var sällsynta undantag.

Välj det alternativ som stämmer bäst, och berätta gärna hur ni röstade o hur gammalt barnet var när ni kurade.
Antonias mamma
Inlägg: 846
Blev medlem: lör 11 mar 2006, 11:29
Ort: Österbotten, Finland

Inlägg av Antonias mamma »

Efter ca en månad är mitt svar.
Vi kurade vid drygt 8 månader.Nätterna fungerade perfekt från andra kurnatten och några vargtimmesproblem har vi aldrig haft :D . Dagslurarna började fungera först när jag lade bort vagnen och lät henne sova inne, ca 1 månad efter kuren. Vagnen var för trång och varm, omvärlden utanför för intressant. Läggningarna strulade i en månad. Vi hade ju tagit bort nappen och Antonia glömde den inte över EN natt i alla fall...
Det var först när vi valde att återgå till att låta hennes stjärnhimmel vara tänd, som den varit sen dag 1 hemma, men som vi släckte under kuren, som läggningarna började det funka :!: . Antonia somnar m.a.o inte i kolmörkt rum, men det var det som löste problemet och så pass flexibel tycker jag man får vara.
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

Svarade också en månad. Vi hade fina nätter nästan på en gång, förutom att vi fick ramsa i vargtimmen. Daglurarna tog lite längre tid. Skarvar på 30 minuter höll i sig rätt länge.

Vill tillägga att man inte ska se kuren som en "kur" utan att man ständigt måste arbeta på förhållningssättet och inte slarva. Dvs inte tro att man har jobbat klart efter 4 nätter. Det som är bra är att man har verktyg att hantera strul med- för det kommer att komma.

Kram och lycka till
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Veronica
Inlägg: 54
Blev medlem: mån 06 dec 2004, 10:50

Inlägg av Veronica »

Tackar för svar!

LindaVega: Javisst har du rätt, jag vet också att kuren är "neverending" - ett sätt att hantera barn på, inte någon tillfällig grej.

Fler svar tack!
lillan
Inlägg: 333
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 11:22
Ort: Norrbotten

Inlägg av lillan »

Hej!
Här fungerade det klockrent med bland annat hjälp här från forumet, redan eft. 4 nätter + uppföljninsveckan som vi inte var så noga med :oops:
MEN har inte haft nått smärre sovstrul, hon lägger sig, somnar. sover allt mellan 12-14 timmar per natt... 8)

Lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
Skriv svar

Återgå till "Polls"