Bebis på tur

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Bebis på tur

Inlägg av Gäst »

Yes-yes. Hoppas det här kommer till Kungsbacka lagom till att Hugo blir tre. 8) Vore inte det perfekt? :D Man åker till sin pendeltågstation, lämpar av barnet, och så på eftermiddagen hämtar man i Kungsbacka istället... och barnet lär sig åka kollektivit. 8) :D :D :D :roll:

"Många barn står i kö till förskolan och bristen på lokaler är stor.
Nu startar kommunen förskola-på-tåg.
-Tanken är att lära barnen tidigt åka kollektivt, säger Mariann Nordlöf (s), ordförande för barn- och skolnämnden.
Hon räknar med att som mest kunna ordna en eller två förskoleavdelningar med barn och personal på tåg. Om efterfrågan blir stor får tågintresserade barn och familjer förtur, meddelar Nordlöf.
En förälder som DD talat med, Avril Primera, väntar just nu på platser i barnomsorgen.
Hon välkomnar förslaget.
-Jag tycker det verkar spännande. Mina barn älskar tåg."

Så vad säger ni? Det låter väl bra? :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

8) April, april... :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: Nämen! Tror du det, Mammut..? :lol: :lol: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :lol: :lol:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:shock: Det var ett aprilskämt, va :?: :?:
Renee

Inlägg av Renee »

:shock: :?: :lol:
Den här historian får mig osökt att tänka på något som INTE är ett aprilskämt utan snart verklighet för förskolebarn i min hemkommun, dvs dagis på buss! De små barnen har bussen som sitt fasta "hem" och så åker dom ut på turer varje dag och spenderar dagen iväg någonstans.
:!:
Jag vet inte... har inte kunnat komma fram till vad jag själv känner inför det. Det är kanske lika bra eller dåligt som ett dagis som inte rullar omkring? Idén har "mina" kommuntanter visst hämtat från Köpenhamn där ett flertal rullande dagisbussar är igång. Tydligen var en tanke där att barnen skulle ut från storstadens hets och buller och istället spendera dagarna utombys i naturen och andra mer hälsosamma omgivningar.
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :lol: :lol: :lol: Avril Primera :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: Jag börjar undra! Såg den 2 april ett upprop till föräldrar i skolan att komma och besöka ett bussdagis!!! :?:
Renee

Inlägg av Renee »

Jag börjar undra! Såg den 2 april ett upprop till föräldrar i skolan att komma och besöka ett bussdagis!!!
Ja, dom är kanske på Skåneturné? En sån däringa Köpenhamnsk buss kommer till Eslöv på onsdag. Grattis små miniköpenhamnare - idag förläggs er dagisdag i Eslöv där ni och er buss ska visas upp för nyfikna eslövsbor :lol:

Nä, barnen slipper nog sätta Eslöv på sin, förmodligen, låååånga lista över besökta platser för det var visst på kvällstid.
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"