TV-tips!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

TV-tips!

Inlägg av miar70 »

Eftersom jag inte kan få nog av förlossningar (egna eller andras...) :D tittar jag varje onsdagkväll kl:21 på tv4fakta, där "förlossnignskliniken" går (tror det heter så...) Tårar garanteras, mest lyckotårar! Måååånga bebisar :!: :!: Se och njut!
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kerstin

Inlägg av kerstin »

Hejsan Mia!
Har inte sett programmet...Det krockar ju med min favvis Lost!
Ville mest höra lite hur det går med magen!?
När du är beräknad o hur du mår!?
Förstår om du inte vill svara på mina nyfikna frågor!! :oops:

Kram :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej!
Jag är väl en av de få som inte drabbats av lostfeber... Mera besatt av desperata hemmafruar! :D
Jotack, Kerstin, jag mår jättebra :!: Eller sådär... :? mår illa som en tok, trött, trött, trött... och som grädde på moset, kommer migränen med regelbundna men mycket j-iga besök :evil: :x
Jag är (tror jag :oops: ) i vecka åtta, så om några veckor, om allt går bra :!: , mår jag bättre.
Hoppas du mår bra själv :!: :D
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kerstin

Inlägg av kerstin »

Stackars dig! :cry:
Har också legat i vidriga migränattacker under mina graviditeter, o inget kan man göra åt det!
Eller nja har hört att akupunktur (stavas d så?) ska hjälpa, men då ska också möjligheten finnas att kunna utföra det :?
Glöm inte dricka myyycket vatten!!
Utöver illamåendet o migränen hoppas jag att du har det riktigt gott!

Kram o ta hand om dig o bebben :heart:
Senast redigerad av kerstin den mån 01 maj 2006, 13:51, redigerad totalt 1 gånger.
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej svejs!
Alltså, detta program Förlossningskliniken.. :wink: :roll:
Jag har lite frågor om barnafödsel i USA. Kanske någon som bor där och har fött kan förklara :lol:

:idea: Varför föder alla mer eller mindre liggandes utan någon som helst lutning på sängen, ibland nästan så de lutar neråt med huvudet. Inte ens på tal om att kanske föda på pall, stående, på knä med lut över huvudändan med armar och huvud etc.
:idea: Varför får alla Epidural? Verkar som standard? Och ingen lustgas? Eller har de bara inte med det i programmet?
:idea: Varför lindar de in barnet så att mamma och barn aldrig får den där underbara känslan av att ligga hud mot hud och bara lukta på varandra?
:idea: Varför är alltid hela släkten med och tittar på? Jag skulle INTE uppskatta om min mamma klev in i förlossningssalen och tittade på. :shock:

Hrm, intressant att se hur otroligt olika vi gör i olika länder. :-k
Där har de samma läkare under hela graviditeten och rummen ser ju ut som en hotellsvit och de kommer in redan innan värkarbetet har startat.
Som sagt, många frågor :P 8)
Hoppas någon vänlig själv har svar till frågvis!

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
elin sofia

Inlägg av elin sofia »

Läste en artikel kring detta med hur man föder barn i USA. Tydligen har mammorna där väldigt lite att säga till om under förlossningen utan det är läkaren som betsämmer. Det är alltid en förlossningsläkare med och det som görs, görs för att det ska vara så enkelt som möjligt för läkaren: Det innebär att mammorna ligger ner under hela förlossningen och som sagt, epidural används i princip jämt. Det är också väldigt dyrt att föda barn i USA. Jag tyckte inte det lät speciellt roligt. :( I princip omöjligt att medverka själv i sin förlossning... mammorna föder inte barn, de blir förlösta. Ganska stor skillnad på de två begreppen egentligen. Det är tydligen också relativt ovanligt att mammor ammar i USA. :!:
Mamma till Adam och Ida, juni -04 och juli -06
Bild:
Adam g?r pannkakor
Ida 1 timme gammal
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"